Mens Viasat 4 hadde i snitt 188.000 seere, kan TV 2 skilte med 685.000 i snitt på Champions League-finalen lørdag. På det meste hadde kanalene henholdsvis 828.000 og 211.000 seere.
Hos tv-toppene i TV 2 og NENT var det minst like spenning knyttet til tv-sendingen som selve kampen – ettersom både Viasat og TV 2 sendte finalen på åpne kanaler.
– Nå står jubelen i taket i TV 2 Sporten. Dette var mer enn vi hadde drømt om. Vi gikk inn i Champions League med en tydelig ambisjon om å løfte interessen for turneringen i Norge, og det har vi gjort. De eventyrlige seertallene vi ser her viser at vi engasjerer stort og bredt, kommenterer sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2 i en pressemelding.
Mens Viasat sendte kampen på Viasat 4, viste TV 2 kampen på hovedkanalen.
I fjor, da Liverpool møtte Real Madrid i finalen, var det på det meste 741.000 som så kampen – med et snitt på 623.000. Da var det Viasat som hadde rettighetene alene.
Til tross for nedgangen i seertall, er Viasat fornøyd, ifølge kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum.
«Viasat 4 viste studiosendinger fra kl. 9 og fikk en kommersiell andel for hele dagen på 15,8 prosent, som er tre ganger så mye som en vanlig lørdag for kanalen. Viasat 4 var nest største kommersielle kanal hele dagen og under kampen.
Til tross for konkurransen fikk Viasat 4 en sterk oppslutning på lørdag, og det er gledelig å se at Viasat 4 var populær hos særlig de yngre seerne».
Lørdag skrev VG, som hadde et redaksjonelt samarbeid med Viasat om finalesendingen, om kanalenes grep for å vinne tv-seeren. Viasat startet sin oppladning allerede klokken 09 lørdag morgen, mens TV 2 sendte fra klokken 12.