– Stillingen fra NYG dukket opp mens jeg scrollet på Instagram, forteller Cecilie Medina i NYG.

Cecilia Medina fikk ny jobb av å svare på tre spørsmål

– Drømmen for en som ofte ikke tar seg tid til lange søknader og innviklede prosesser.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg var på utkikk etter ny jobb, men jeg vil ikke kalle meg en superaktiv jobbsøker, ettersom jeg hadde flere prosjekter på fritiden og en deltidsjobb som jeg kunne fylle dagene med, sier Cecilia Medina til KOM24.

Hun er NYGs nye sosiale medier manager, og begynte i det kreative byrået i Mjøndalen i mai.

– Jeg startet fulltid 2. mai, men de to siste ukene i april var jeg innom to dager i uken – for å få en soft start, og en innføring i ting.

Fikk en god forsmak

Før Medina begynte i NYG hadde hun blant annet et engasjement som AD hos Fuel Reklamebyrå, før hun freelanset i samme rolle for Umble. I tillegg jobbet hun nesten fulltid i en dyrebutikk og drev sosiale medier-kontoer for flere ulike bedrifter, men sistnevnte var ikke betalt arbeid.

– Jeg ble drevet av engasjement og nysgjerrighet, og storkoste meg med dette arbeidet. Jeg hadde fått en forsmak på å drive sosiale medier for andre via Fuel hvor jeg var med på å drive kontoer for flere av deres kunder.

Hun forsto at sosiale medier var noe hun ville jobbe med.

– Det var så givende å kunne hjelpe bedrifter med noe de ikke selv hadde tid til å prioritere, eller kanskje ikke var så gode på. Jeg tok de mulighetene som åpnet seg, og etter hvert hadde jeg jobbet meg opp såpass erfaring at jeg kunne gjøre dette som en jobb.

Hun ble dermed tipset om å søke seg til Markedsførings-intern i Getaround Norge, og fikk jobbe med å drifte deres sosiale medier i fem måneder.

– Det lærte jeg masse av, og jeg storkoste meg med gjengen i Getaround! Jeg fikk også jobb som sosiale medier-manager (frilans) for en stylingbaren Marlou Stylingbar i Oslo, som jeg har drevet siden januar i år.

Da hun var ferdig i Getaround i februar, dukket stillingsannonsen for NYG opp.

Svarte på tre spørsmål

– Stillingen fra NYG dukket opp mens jeg scrollet på Instagram. De hadde brukt en meme-generator, og jeg ble nysgjerrig og trykket meg inn på siden deres, hvor de hadde en nydelig enkel søknadsprosess.

Søknadsprosessen besto av tre spørsmål.

– Jeg fikk 100 ord til å svare på hvert spørsmål i tillegg til en CV som skulle sendes med. Dette er drømmen for en som ofte ikke tar seg tid til lange søknader og innviklede prosesser.

Medina søkte jobben i slutten av februar, var inne til intervju i begynnelsen av mars og innen april hadde hun sin første dag i NYG.

Som SoMe-Manager jobber hun blant annet med organisk posting på alle sosiale medier-plattformer for deres kunder, utvikler ideer, planlegger og produserer innlegg, posteplaner og community management.

– Før en ny jobb er man jo alltid litt nervøs for om man «klarer» arbeidsoppgavene, men jeg trives virkelig med alle oppgavene jeg har fått hittil, og føler selv at jeg mestrer alt jeg gjør. Det er så deilig å føle at man bidrar, og har kommet til riktig plass!

Alle skal være best

Medina føler seg allerede «hjemme» på konkret i Mjøndalen.

– Det er en utrolig fin varme og et stort smittsomt engasjement for kundene i NYG. Jeg er nok naturlig nysgjerrig og glad i å lære nye ting, og det er ekstra fint å få jobbe med en gjeng som er så engasjerte, og med kunder som virkelig bryr seg om det de driver med.

Og i NYG handler det om å spille hverandre gode.

– Jeg liker så godt at det er stort rom for samarbeid på tvers av avdelinger og roller. Det er ikke en intern konkurranse-følelse om å hele tiden være bedre enn andre, men et fellesskap hvor vi sammen skal være best.

Powered by Labrador CMS