Siden november har kommunikasjonsbyrået Metro Branding styrket laget - nå med sju nye hoder. I all hovedsak dreier seg seg om innhold og performance, sier fagansvarlig Kim Nygaard i en melding fra selskapet:
- Stadig flere kunder etterspør disse tjenestene, som dreier seg om å gjøre godt innhold synlig. Det er en stor fordel at menneskene som jobber med distribusjon og innhold sitter tett på hverandre.
- På denne måten involveres blant annet tekstforfatterne allerede når distribusjonen planlegges, sier Nygaard.
Seks av de sju nyansatte i denne runden er:
Synne Bjerga Kiil (38) fra Oslo. Avslutter i disse dager stillingen som prosjektleder i reklamebyrået SMFB, der hun blant annet har jobbet med IKEA, Ruter og Domino´s pizza. Har en bachelor i markedsføring fra BI, og har tidligere jobbet som markedsfører i Diplom-Is.
Maren Harnes (34) fra Sandefjord. Ansatt som search & performance marketing specialist. Avslutter 28. februar jobben som Web analytics og performance strategist for Fjord Line. Harnes har også jobbet innen Revenue management sentralt i First Hotels og som avdelingsleder hos Farris Bad.
Helene Svendsrud (27) fra Oslo. Ansatt som performance & marketing specialist. Har tidligere vært ansatt hos både Facebook og Twitter. Bachelor in communications fra VUB i Belgia.
Linn H. Hope (35) fra Færder. Ansatt som content manager. Utdannet journalist ved NKH. 14 års erfaring som journalist i Amedia. Har også jobbet som nyhetsanker og programleder i TV Vestfold.
Silje Tvetene Langerud (25) fra Larvik. Ansatt som junior content manager. Mastergrad i markedsføring og ledelse med fordypning i entreprenørskap fra Oxford Brookes university. Har blant annet jobbet som content manager og strategisk rådgiver i sosiale medier for Sense Kommunikasjon AS.
Ove Sandersen (37) fra Stathelle. Ansatt som kreatør/konseptutvikler. Utdannet grafisk designer ved Westerdals. Har de siste årene kombinert foto og design i eget firma.
Selskapet har i disse dager ansatt ytterligere en kreatør / konseptutvikler.
På plass i Oslo
Med hovedkontor i Sandefjord, har Metro Branding vist at det går an å etablere seg i denne bransjen utenfor hovedstaden. Men det betyr ikke at det er noen ulempe for dem å være der også - og nå har selskapet også slott rot på kontorfellesskapet Spaces midt i Oslo sentrum.
- Vi har en vekststrategi og ønsker å være til stede med et kontor også der kundene våre er. Med et supersentralt og inspirerende kontorsted i Oslo får vi også tilgang til et større marked når arbeidskraft skal rekrutteres framover, sier byråleder Cathrine Stensland i en melding.
Hun trekker også frem fordelene ved å sitte tett på et stort, kreativt miljø i Kvadraturen:
- Der har vi tilgang til mange spennende bedrifter vi kan samarbeide med ved behov, sier hun.
Bak strategien ligger fortsatt og stabil vekst: Selskapet melder om et budsjett for 2018 på 46 millioner kroner i omsetning. Med kontorene i Sandefjord og Oslo huser byrået nå til sammen 37 medarbeidere.
I fjor hadde Metro Branding en omsetning på 40 millioner og et resultat på 2,9 millionerkroner, som var en økning fra 36,2 millioner fra 2016.