Paulseth sier han har inntrykk av at mange ønsker å teste canvas ads, og man er i dialog med kunder som ønsker å kjøre større kampanjer i formatet.
Ifølge Facebook er det den tekniske utrullingen som ligger bak at ikke absolutt alle har fått tilgang til det riktig ennå, men når det er helt ute, vil alle kunne lage det fra det vanlige publiseringsverktøyet på egen Facebook-side.
Derfra konverterer man det til en annonse i Facebooks standard annonseverktøy. Man trenger altså ikke bruke den noe mer kompliserte «power editor».
Samtidig vil kanskje mange annonsører bruke byråer eller ekstern hjelp til produksjon og /eller distribusjon av annonsene.
Og kan denne jobben gjøres av et mediehus, i stedet for et tradisjonelt reklamebyrå?
Det er i hvert fall ingen ting i veien for det, tenker Rune Paulseth. Han vil ikke kommentere hvem kundene bør bruke eller ikke bruke, men slår fast:
- Dette produktet ligger på plattformen, og er åpent for alle å ta i bruk.
Og det som er klart, er at Facebook ikke selv er en aktør i dette markedet. På enkelte kampanjer kan Facebooks «creative shop» bidra som sparringpartner og med hjelp til kunder og byråer, men ikke som konkurrenter.
- Et nytt format å leke seg med
Canvas-formatet er med andre ord som det meste annet på Facebook et i utgangspunktet helt selvbetjent produkt.
Ifølge Paulseth skal det heller ikke koste mer enn annen annonsering - og er helt gratis å ta i bruk.
Enkelt sagt: Facebook leverer plattformen, teknologien - og kan ta seg betalt for distribusjonen for dem som ønsker det.
- Vi ønsker å gjøre opplevelsen så god som mulig. Nå har annonsørene fått et nytt format å leke seg med!, sier Paulseth.
Facebook forteller også selv mer om canvas i FBs newsroom.