Camilla Lindemann (43) blir nå daglig leder i Nye og Kloke Hoder, som blant annet bemanner til kommunikasjonsbransjen og andre digitale jobber.
Lindemann overtar etter Linda Refvik, som ifølge en melding nå skal vie mer av tiden sin til næringsklynge og moteprosjekter, som selskapet også driver med.
Lindemann har jobbet i selskapet i fire år, de siste årene med Dubai som base.
På plass som daglig leder spår hun store omskiftinger i arbeidsmarkedet, og etterspør nye strategier for digital kompetanse:
- Nye og Kloke Hoder er en mindre virksomhet blant rekutterings- og organisasjonsaktørene, men vi rekrutterer til en rekke virksomhetskritiske roller innen marked, kommunikasjon og kommersialitet, sier Lindemann.
- Stadig flere av disse rollen krever helt- eller delvis digitalt fokus, og utfordringen er at vi må tilbake til slutten av 90-tallet for å oppleve tilsvarende knapphet om digitale ressurser. For å svare på denne utviklingen er vi avhengige av flere tiltak som fungerer.
- Vi trenger fremtidsbaserte utdanningsløp, innsats for å trekke talenter til Norge, samt å iverksette interntransformasjonsprogrammer som innebærer hurtig omstilling og spesialisert opplæring internt i virksomhetene, sier Lindemann.
Nye og Kloke hoder ble etablert i 1999 som et rekrutteringsselskap innen markedsføring og kommunikasjon, og oppdragene er i dag i krysningen mellom organisasjonsutvikling, rekruttering og kommunikasjon.
Siden 2014 har Nye og Kloke Hoder driftet moteklyngen Norwegian Fashion Hub, en næringsklynge støttet av Innovasjon Norge, Forskningsrådet og Siva. Nye og Kloke Hoder har 7 medarbeidere og holder til på Fredensborg i Oslo.