I en mediehverdag preget av transformasjon, reduserte inntekter og økte kostnader, har mange mediehus blitt tvunget til å si opp både fotografer og journalister. Samtidig har antallet freelance-journalister, innholdsprodusenter og bloggere økt.
Og her kommer norske BylineMe inn i bildet. Første gangen MediaPuls hørte om BylineMe, var via en Instagram-video i 2015. Videoen kom fra adm. dir. i Innovasjon Norge, Anita Krohn Traaseth, under et besøk i New York. Hun var i New York og la ut en video hvor hun var sammen med CEO og gründeren av Byline Me - Jo Hansæl.
MediaPuls har vært i kontakt med Jo ved flere anledninger, og nå er Byline Me klar for å erobre verden - og det fikk du først vite via MediaPuls og Medier24.
MediaPuls tok en prat med Jo Hansæl og Peter Raaum. Peter er daglig leder i Visualdays, har mer enn 30 års bakgrunn fra mediebransjen, og er partner og styremedlem i Byline Me.
Foruten lanseringen av BylineMe vil MediaPuls i løpet av denne episoden ta for seg følgende andre saker
Astrid Valen-Utvik og Heidi Sperre lanserer ny podkast