Budstikka ble årets mediehus for 2019. Her er hele redaksjonen samlet.
Budstikka ble årets mediehus for 2019. Her er hele redaksjonen samlet.

Derfor ble Budstikka årets mediehus: – Man kan bestemme seg for å bli best

Den uavhengige lokalavisen slo knockout på de store mediehusene under medieprisene. – Vi legger en stolthet i å være lokal og selvproduserende, sier redaktøren.

Publisert

– Her på Billingstadsletta kan man si mye om hvordan det er å jobbe i en lokalavis, og veldig glamorøst er det normalt sett ikke. Vi har utsikten til motorveien og Ikea, vi har ikke kantine og spiser matpakke til lunsj, sier redaktør Kjersti Sortland til Medier24.

Det var derfor en stolt Budstikka-redaktør som kunne pynte til en ekte kakefest for sine ansatte denne uken, etter at avisen gjorde storeslem under årets mediepriser med tre priser før helgen.

I konkurranse med de store mediehusene NRK, Aftenposten og TV 2, ble lokalavisen årets mediehus. En pris de har vært nominert til tre ganger tidligere. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS