Med tre barn under fem år blir det ikke mye tid til avslapping på Ida Barth Thommessen i Brand Studio denne ferien.

Sommerpraten

– Vi skulle ha startet med kommersialisering av podkast mye tidligere

Leder for Brand Studio i Schibsted, Ida Barth Thomassen, er glad for at de har hoppet på podkast-ballen og lover mange spennende nyheter etter at hun er ferdig med ferie på Sørlandet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller Medier24 en rekke personer i og tett på mediebransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. Neste kvinne ut er Ida Barth Thomassen, leder for Schibsted Brand Studio

– Hvordan oppsummerer du første mediehalvår 2019?

– Jeg oppsummerer vårt første halvår som hektisk, spennende, krevende – samt som en periode med stort fokus på innovasjon og vekst. Vi merker en større konkurranse i markedet innen content, og det er gøy! Det gjør oss enda mer skjerpet, proaktive og ivrige etter å lykkes. Vi lar oss inspirere av andre aktører i bransjen og tror at vi har mye å lære av hverandre. I tillegg vil jeg nevne at jeg for første gang deltok på Nordiske Mediedager i Bergen, og det var virkelig inspirerende, interessant og lærerikt. Vi deltar på mange mediearrangementer generelt, men denne konferansen var virkelig bra og på et helt annet faglige nivå. Kan absolutt anbefales!

– Hva er årets flause til nå?

– Her er det vel helt uunngåelig å svare annet enn PR-stuntet til Innovasjon Norge …

– Hvilken bransjeperson har inspirert deg i år?

– Her velger jeg heller å beskrive en bransjeperson som har imponert meg. Og det er nemlig Gard Lehne Michalsen, publisher i E24. Under konferansen Nordiske Mediedager fikk han æren av å være moderator for det store Toppmøtet. Og jeg synes han gjorde en utrolig god jobb. Han var godt forberedt, var morsom, hadde gode spørsmål og fulgte opp diskusjonen på en bra måte. Det var veldig gøy å være publikum i salen.

– Hva gjør du i sommer?

– Sommerferie med tre barn under 5 år er mer hektisk enn ferie uten barn. Så ferien blir tilrettelagt deretter, og det blir en aktiv ferie på både fjellet og Sørlandet. Vi avslutter med late dager og masse is ved et basseng i Sør-Frankrike. Topp kombo for store og små. 

– Hvilke medievaner tar du med deg på ferie?

– Stort sett alle nettaviser, Instagram, noe magasiner og forhåpentligvis et par TV-serier som jeg enda ikke har fått sett.

– Hva er den største tabben du har gjort som sommervikar? 

– Jeg kommer ikke på en personlig tabbe, men på vegne av Schibsted Brand Studio, kan jeg si at vi skulle ha startet med kommersialisering av podkast mye tidligere. Vi kom heldigvis raskt på banen rundt påske, og allerede nå er det millionbutikk! Og her kommer det mange spennende nyheter og produkter fremover. Men her skulle vi gjerne vært enda tidligere ute.

– Hva er ditt beste råd til årets sommervikarer?

– Dersom man har tid til overs, gjør research på innovasjon og vekstmuligheter. Vær proaktiv og vis gjerne frem kule løsninger/muligheter/eksempler på innhold etc. når resten av teamet er tilbake. Da har man et sterkt kort for fast ansettelse senere.

Powered by Labrador CMS