Erik Eskedal er ansatt som ny Chief Technology Innovation Officer i mediebyrået IUM, melder selskapet.
IUM AS / Mediabrands Norway AS:
IUM AS, et av Norges ledende mediebyråer, er en del av byrågruppen Mediabrands Norway AS.
Mediabrands Norway AS har 62 ansatte og hadde i 2016 en totalomsetning på ca 625 millioner kroner.
IUM arbeider med kunder som blant andre Statoil ASA, Ringnes, Synoptik, Olav Thon Gruppen, Johnson & Johnson, Block Watne og Apotek1.
Eskedal forlot PR-byrået ITEO før påske, og skal nå fronte IUMs satsing på teknologi, data og innovasjon.
- Erik har gjort seg bemerket i bransjen som en meget kompetent og visjonær digital strateg. At han valgte overgang til IUM og Mediabrands anseer jeg som et kupp for oss, sier Børre Sunde, administrerende direktør i Mediabrands Norway AS.
I sin nye jobb vil Eskedal ha hovedansvaret for å videreføre IUM og Mediabrands utvikling innenfor teknologi og data.
Han vil jobbe tett med både rådgivermiljøet og enhetslederne innenfor ad tech, performance og sosiale medier - for å strømlinjeforme byråets digitale verdikjede, implementere relevante teknologiske løsninger og forme byråets fremtidige datastrategi.
I dette arbeidet vil han også ha tett kontakt med både Mediabrands’ nordiske utviklingsgruppe på dette området, samt globale nettverksressurser.
- Byrået er kommet langt innenfor det som nå blir mitt ansvarsområde. Samtidig ser jeg et stort potensial i IUM og Mediabrands til fortsatt å utvikle både seg og kundene innenfor de områdene som blir viktige drivere for suksessfull markedsføring i tiden som kommer, sier Erik Eskedal.