Tegneserie om kontorliv og endringsprosesser leverer på den viktigste KPI-en: Lunch øker lesertallet med 13 prosent
Mens «alle» får færre lesere, vokser fortsatt tegneseriebladet fra Børge Lund.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Oslo (NTB): Det siste året har bladet «Lunch» fått 23.000 nye lesere. Årets lesertall er dermed oppe i 223.000. Det er sterkt, i et marked hvor nesten alle taper, som lesertallene viste denne uka.
Det er en økning på 13 prosent, melder NRK. Seriebladet utkommer nå ti ganger i året, mot åtte i fjor.
– Ja, det er overraskende for oss også, men det er noe godt med å få papir mellom hendene, sier serieskaper Børge Lund til NRK.
Han sier han prøver å være relevant, være til stede, få ting ut. «Lunch» trykkes i aviser, bøker og blader.
– Og så har det selvfølgelig blitt et veldig bra blad, jeg må jo skylde litt på det også, sier Lund, som ifølge NRK tar kontor-Norge med storm.
– Det er en gruppe som bare blir større og større, sier Børge Lund.
En utstilling viet tegneserien hans åpnet sist uke i Galleri Grafill R21 i Oslo og varer til 16. oktober.