SAMLER KREFTENE, fra venstre: Terje Skarpnord, Kjetil Sinding, Nina Wergeland og Christian Enger.

Egmont samler content-kreftene i ett byrå: Sempro får 57 ansatte og over 100 millioner i omsetning

Fusjonerer både egne ansatte og Bonzaii inn i «nye Sempro».

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Egmont Publishing tar nå ytterligere grep på digital markedsføring, og fusjonerer både sin egen Content Marketing-avdeling og Bonzaii inn i digitalbyrået Sempro.

Dette skjer med virkning fra 1. februar 2017, skriver mediehuset i en pressemelding fredag.

Sempro blir dermed et av Norges største fullserviceselskap innen innholdsmarkedsføring og digitale tjenester, ifølge Egmont.

- Vi har allerede jobbet sammen en god stund, men ved å samle oss på denne måten gir vi kundene færre kontaktpersoner og en enklere, mer strømlinjeformet kundereise, sier Kjetil Sinding, administrerende direktør i Sempro.

Selskapene har i løpet av 2016 hatt en sterk vekst, og hadde i fjor en samlet omsetning på 105 millioner kroner.

Sempro har sin hovedstyrke i digital markedsføring på alle plattformer.

De tre selskapene har i fellesskap sett at etterspørselen etter data-drevet innhold øker, da i kombinasjon med grundig målgruppeinnsikt og god historiefortelling.

- Vårt DNA er å skape effektiv kommunikasjon i kombinasjonen med teknologisk kreativitet, målrettet historiefortelling og digital distribusjon.

- Egmont har 130 års kunnskap rundt målrettet innholdsproduksjon, denne arven vil vi nå befeste i Sempro-universet. Derfor vil sammenslåingen av enhetene gjøre oss til et meget slagkraftig fullservicebyrå, sier Nina Wergeland, som i dag leder Bonzaii og Egmont Publishings Content Marketing-avdeling.

«Nye» Sempro vil telle 57 ansatte med kontor i Oslo, Moss og Lillehammer.

Det fusjonerte selskapet vil ledes av Kjetil Sinding. Oslo-kontoret vil ledes av Nina Wergeland. Bonzaii-gründerne Christian Enger og Bjørn Audun Bløndal blir partnere i Sempro, og ansatte vil eie 30 prosent av det nye selskapet.

 

Powered by Labrador CMS