Bonnier News
sine titler og forreetningsområder skal deles i to grupperinger. Det skriver
Dagens Media. Konsernet skal deles inn i B2B og B2C.
B2B skal omfatte Dagens Industri (DI),
bransjetitler som Current Sustainability, Dagens Samhälle og Dagens Media, samt
Dagens Industris motparter i internasjonale forretningsblader og
informasjonsvirksomhet i 13 land. B2B vil bli ledet av Peter Fellman ,
som er sjefredaktør i DI og forretningsområdesjef for Bonnier News
Business.
Business to Consumer
(B2C) vil inkludere Dagens Nyheter
(DN), Expressen, Bonnier News Local, samt magasingruppen Bonnier Publications i
Danmark og den digitale abonnementstjenesten Readly. Området skal ledes
av Peter Wolodarski , sjefredaktør og forretningsområdesjef
for DN.
– Den nye organiseringen påvirker oss ikke så mye, vi jobber
allerede sammen. Muligens får B2B større synlighet og det er bra. Det blir også
tydeligere og enklere å jobbe med andre deler av Bonnier News. sier Peter
Fellman, til Dagens Media.
Hensikten
med at Bonnier News deler virksomheten inn i to områder er å øke tempoet i
konsernets transformasjon med fokus på en forenklet struktur, sier Anders
Eriksson, administrerende direktør i Bonnier News til avisen.
– Vi
gjennomfører endringer og utvikling av virksomheten og organisasjonen hele
tiden. Dette er nok et steg i ambisjonen om å vokse, bli mer suksessfull og øke
effektiviteten, sier han.
Den foreslåtte organisasjonsendringen inneholder to deler – som henger sammen, sier Anders Eriksson. Det ene er at Bonnier News ønsker å utvide driftsmodellen, med tverrfunksjonelle team, som ble implementert innenfor den kommersielle delen for noen år siden.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no