Konsernsjef i Bonnier News, Anders Eriksson.
Konsernsjef i Bonnier News, Anders Eriksson.

Bonnier News deler selskapet i to

Deler konsernet inn i B2B og B2C. 

Publisert Sist oppdatert

Bonnier News sine titler og forreetningsområder skal deles i to grupperinger. Det skriver Dagens Media. Konsernet skal deles inn i B2B og B2C.

B2B skal omfatte Dagens Industri (DI), bransjetitler som Current Sustainability, Dagens Samhälle og Dagens Media, samt Dagens Industris motparter i internasjonale forretningsblader og informasjonsvirksomhet i 13 land. B2B vil bli ledet av Peter Fellman , som er sjefredaktør i DI og forretningsområdesjef for Bonnier News Business. 

Business to Consumer (B2C) vil inkludere Dagens Nyheter (DN), Expressen, Bonnier News Local, samt magasingruppen Bonnier Publications i Danmark og den digitale abonnementstjenesten Readly. Området skal ledes av Peter Wolodarski , sjefredaktør og forretningsområdesjef for DN.

– Den nye organiseringen påvirker oss ikke så mye, vi jobber allerede sammen. Muligens får B2B større synlighet og det er bra. Det blir også tydeligere og enklere å jobbe med andre deler av Bonnier News. sier Peter Fellman, til Dagens Media.

Hensikten med at Bonnier News deler virksomheten inn i to områder er å øke tempoet i konsernets transformasjon med fokus på en forenklet struktur, sier Anders Eriksson, administrerende direktør i Bonnier News til avisen.

– Vi gjennomfører endringer og utvikling av virksomheten og organisasjonen hele tiden. Dette er nok et steg i ambisjonen om å vokse, bli mer suksessfull og øke effektiviteten, sier han. 

Den foreslåtte organisasjonsendringen inneholder to deler – som henger sammen, sier Anders Eriksson. Det ene er at Bonnier News ønsker å utvide driftsmodellen, med tverrfunksjonelle team, som ble implementert innenfor den kommersielle delen for noen år siden. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS