Bonnier henter flere profiler: Signerer matbloggeren Fru Timian

Skal bygge opp mediehusets matsatsing, og samarbeide tett med kvinnemagasinet Tara.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Norge er etterhvert blitt et stort bloggmarked, der aktørene stadig «bytter lag» - eller nettverk og plattform.

Tidligere denne uka så vi United Influencers melde at tre av landet største bloggere hadde meldt overgang til UI-nettverket: Anna Rasmussen, Caroline Berg Eriksen og Camilla Pihl.

Denne gang er det noen som går fra United Influencers: Bonnier Media har også vært aktiv den siste tida med å bygge opp sin satsing på bloggere, «influensere» og profiler i sosiale medier, og nå har de signert en av Norges største matbloggere, Fru Timian.

Kombinerer blogg med magasin

Marit Røttingsnes Westlie står bak bloggen, og har allerede gjort stor suksess med å skrive om «enkel og ujålete hverdagsmat», ifølge mediehuset.

- Sammen med Bonnier Media skal hun få ytterligere vekst på bloggen og Instagram, i tillegg til økt satsing på forelesninger og egen Youtube-kanal, skriver Bonnier i en melding.

Bloggeren selv legger blant annet vekt på kombinasjonen av bloggplattform og et tradisjonelt medie som Tara.

- Bonnier ga meg et spennende tilbud der blant annet et tett samarbeid med Tara, spesielt på nett, var forlokkende!, sier Marit Røttingsnes Westlie.

Skal bygge opp hverandre

- Taras lesere er nok veldig i Fru Timians målgruppe også, så dette tror jeg skal bli et morsomt samarbeid. Frem til nå har Bonnier først og fremst satset på interiør og mote på den digitale siden.

- Når jeg da får muligheten til å være med å bygge opp den digitale matsatsingen deres, hørtes det så forlokkende ut at jeg måtte si ja, fortsetter hun.

«Fru Timian» sier at forventningene er høye, og at hun gleder seg til å komme i gang.

Det gjør også Kaja Brændengen, Head of Influencers i Bonnier Media. Hun sier dette om mediehusets nye navn:

- Vi er veldig glade for å ha signert Fru Timian og hun kommer til å være en viktig profil for oss. Vi skal satse mer på mat, og sammen med Marit kommer vi til å kunne løfte den kategorien i flere kanaler både innholdsmessig og kommersielt. Vi kommer også til å fronte Fru Timian som matprofil på en av våre største siter, Tara.no.

  • Fru Timian er på plass hos Bonnier fra 1. april. Inntil videre kan du besøke bloggen som før på frutimian.no.
Powered by Labrador CMS