Blogger Camilla Pihl under sesongpremieren av TV2-programmet "Skal vi danse" i 2016.Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix

Blogger Camilla Pihl med ny nettside. Skal leve av innhold og vil ikke følge VVP

Redaksjonen består nå av fire personer.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I september ble det klart at Camilla Pihl lanserer nettmagasin og tar opp kampen med de etablerte livsstilsmagasinene.

– Jeg har holdt på med bloggen siden 2004 og den betyr mye for meg. Derfor er jeg ekstra stolt over at vi nå har tatt neste steg og relansert med ny design og ikke minst enda mer inspirerende innhold, sier Camilla Pihl i en melding. 

Bak seg har hun nå en redaksjon på fire, som skal lage innhold innenfor kategoriene interiør, reise, mote og mat. Pihl vil selv fortsette å publisere sin personlige blogg på nettstedet. 

– Vårt fokus er på bilder og video og innholdet må presenteres der det gjør seg best. Noen ganger betyr det en artikkel på CamillaPihl.no, andre ganger betyr det video rett i insta-feeden til våre følgere, sier Pihl ifølge meldingen. 

Nettstedet henter inntekter fra innholdsmarkedsføring, som resten av satsingene under Venture Factory. 

Daglig leder i Filter Media, Tale Gjøvik, opplyser til Medier24 at nettstedet ikke vil følge Vær Varsom-plakaten, men at alt av kommersielle samarbeid vil merkes i henhold til gjeldene regler.

– Siden vil ha mest innhold som ikke er reklame, sier hun. 

Ifølge pressemeldingen er nettstedet CamillaPihl.no er et samarbeid mellom Peters & Pihl Ventures AS og Venture Factory Media AS. Selskapet har sin egen dedikerte redaksjon og Venture Factory Media jobber med annonsesalg og markedsføring. 

Powered by Labrador CMS