Bonnier bygger videre på sosiale medier: Får Fashionforall og 1,6 millioner følgere på laget

Satser på blogg og inspirasjon, og signerer Norges største mote-profil på Instagram.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For en måned siden signerte Bonnier Media i Norge landets største interiørkonto på Instagram, Interior123.  Nå kommer den neste, som fortsatt bærer bud om sterke ambisjoner på den digitale fronten framover:

Bonnier signerer nå Fashionforall, Norges største instagramkonto på mote. Det opplyser Bonnier i en melding denne uka.

Andrea Brataas står bak kontoen, og har altså 1,6 millioner følgere. Det har hun fått ved å «regramme» inspirasjonsbilder fra andres profiler innenfor mote og skjønnhet.

- Kontoen har vokst i en rasende fart og kontoen Fashionforall er kjent verden over. Alle som legger ut outfitbilder på instagram ønsker å bli regrammet av Andrea og det er en lang venteliste, skriver Bonnier om sin nye spiss på «mote-laget».

Gorgeous jewelry ? credit: @samanthawills ❄️

Et bilde publisert av FASHIONFORALL❤️ (@fashionforall)

Kvinner, interiør, mote og skjønnhet

Bak signeringen ligger altså en offensiv ambisjon om å satse på bloggere og inspirasjon - i det som er målgruppen til Bonniers tradisjonelle magasiner.

- Vi skal jobbe med Influencers i de segmentene vi satser på - som er Kvinne 40+, Interiør og Mote & Skjønnhet. Vi skal samarbeide med nøye utvalgte og passende premiumprofiler i alle segmentene. Profilene vi signerer er best på det de gjør i den kanalen de er, sier Kaja Brændengen, Head of Influencers i Bonnier Media.

- Det at vi nå har signert de to største instagramkontoene i Norge som både dekker interiørsegmentet og mote & skjønnhet, gjør at vi har en sterk posisjon inn i 2016 når det gjelder å kunne tilby markedsføringsmuligheter på instagram, sier Brændengen i meldingen.

Instagram vokser stort på både inspirasjon, bilder og nå etterhvert også med mulighet for annonsering.

Satser videre

Og her får altså Bonnier tilgang på en meget stor målgruppe:

- Vi kommer til å jobbe med kunder innen mote & skjønnhet, som kan få synlighet på kontoen Fashionforall og eksponering for 1,6 millioner følgere. Det vil også bli andre, større kreative samarbeid sier Brændengen.

Hun sier at man vil lansere flere lignende samarbeider og nye profiler fremover, både på Instagram, Youtube og Snapchat.

Bonnier ser også satsingen i sammenheng med nettmagasinet Stylista.no, som dekker det samme området. Det forteller salgssjef digitalt, Stian Johansen:

- Vi har definitivt hatt suksess med blant annet Stylista.no som i år har over doblet omsetningen fra året før. Vår videre satsning på influencere er blant annet et resultat ut ifra dette. Vi går en meget spennende tid i møte!, sier Johansen.

Powered by Labrador CMS