Egmont tar grep for å nå ut til gamere - lanserer nytt spillmagasin
Bladet Sandbox er ett av tre nye blader som Egmont satser på for å nå ut til unge i 2016.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Egmont Publishing lanserer i disse dager et splitter nytt magasin for folk som interesserer seg for spill.
I en pressemelding opplyser selskapet at bladet Sandbox ikke skal være en manual som er skrevet av fagfolk, men spillernes egne og personlige meninger og opplevelser.
- Dette er er blad du leser av stort sett samme grunn som du ser Let's Play på YouTube - for å bli underholdt og inspirert, og plukke opp gode triks fra folk som elsker gaming like mye som deg, skriver forlagshuset om det nye produktet.
Egmont opplyser at de har rekruttert noen av de mest populære nordmennene på YouTube, blant annet Kime, Truls, Alacho og Bootramp, som skal fortelle og dele om sine erfaringer om gaming.
Ambisjonen med Sandbox er at det skal være et blad for både rutinerte gamere og nybegynnere.
Dette er bare ett av tre blader som Egmont har lansert i 2016. Fra før har de lansert fotballbladet Match of the day og et eget blad dedikert for barnestjernene Marcus & Martinus.