Siv Juvik Tveitnes, Schibsted Media.

Slår tilbake mot feil om Schibsted-kutt i bransjemedier

– Det ble ikke sagt 30 prosent, sier kommunikasjonssjefen i Schibsted Media. 

Publisert Sist oppdatert

Saken oppdateres.

Onsdag annonserte Schibsted at de skal kutte 350 årsverk 2025. Det tilsvarer 13 prosent. 

I allmøtet hvor kuttene ble annonsert sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes at kuttene ikke vil bli like i alle merkevarene, og at noen vil måtte kutte mer enn 13 prosent. Medier24 har sett opptak av talen på allmøtet. 

Men det svenske bransjemediet Journalisten.se melder at Juvik Tveitnes sier at noen merkevarer må kutte mer enn 30 prosent. 

Kommunikasjonssjef i Schibsted Media, Bjørn-Martin Bache Norby, sier til Medier24 at det ikke er brukt tallet 30 prosent i allmøtet. 

– Jeg har sett at svenske journalisten skriver det, men det ble ikke sagt 30 prosent. 

– Hva tenker du om at de bruker det tallet? 

– Det har jeg ingen kommentar til. 

Flere medier, både i Norge og Sverige har referert til tallet som bransjebladet viser til. Både norske Journalisten og svenske Dagens Media har sitert bransjebladet. 

Medier24 har vært i kontakt med svenske Journalisten som nå har rettet sin sak. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS