Sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2

TV 2 vurderte å sende fra London for å tjene millioner på betting­selskaper

Det bekrefter TV 2-sjef Olav T. Sandnes til DN.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I krisetidene i 2016 utredet TV-kanalen en mulighet for å vokse betydelig. Under dekknavnet «Operasjon Nordsjø» så de på muligheten for å flagge ut sportskanaler til London for å komme inn i bettingmarkedet, skriver DN.

Konkurrentene TVNorge-eier Discovery og TV3-eier Nent Group sender med såkalt britisk lisens og omgår dermed det norske forbudet mot bettingreklame.

Dette markedet vurderte også TV 2 å gå inn, bekrefter TV 2-sjef Olav T. Sandnes til Dagens Næringsliv.

– Situasjonen der TV 2 måtte kutte kraftig, og der alle de andre kommersielle tv aktørene har fått drive med dette, gjorde at vi i det minste måtte se nærmere på dette markedet. Vi konkluderte med ikke å gå videre, selv om dette lever i beste velgående på andre norske kanaler, som sender fra utlandet, forteller Sandnes til DN.

Til avisen forklarer Sandnes at de skrotet prosjektet på et tidlig stadie.

Powered by Labrador CMS