Bernhard Steen tar over som administrerende direktør i Lavo.

Bernhard Steen (56) rykker opp i Lavo - tar over som administrerende direktør for TV-appen

- Vi har vist at det går an å engasjere de unge seerne, sier nettveteranen. Nå ser han fram til å bygge videre på konseptet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bernhard Steen har startet mange selskaper de siste 30 åra, og for noen år siden gikk han av som digitaldirektør i Discovery Networks. Gründertrangen ble rett og slett for stor, og den førte han til TV-appen Lavo som «COO» i fjor. 

Nå bytter han ut O med E, og blir administrerende direktør for gründerselskapet. Steen tar over for grunnlegger Tom Roger Sokki, som fortsetter i rollen som styreleder. 

Bernhard Steen (56)

Bernhard Steen startet nettstedet Dinside.no i 1997. Sammen med Harald Møller og Telenor startet han selskapet Katalysator Media før det ble solgt til Aller for 50 millioner kroner.

I Aller ble han administrerende direktør i Aller Internett. Senere ble han sjef i Opplysningen 1881.

I 2011 ble han teknologidirektør i TVNorge og Discovery Networks. Nå er han blitt sjef i den norske appen Lavo.

Lavo ble lansert for noen år siden som en ny sosial app med levende bilder - gjerne knyttet til TV-programmer og muligheten til å se eksklusivt innhold som ikke vises på TV. Appen ble lansert sammen med Paradise Hotel, som nå er inne i nok en sesong. 

- Generasjonen 15 til 30 år er en kjempeutfordring for TV-selskapene, men også en gedigen mulighet. Og det er her Lavo kommer inn; Vi har gjennom vårt samarbeid med MTG og TV3 vist at vi kan engasjere de unge og skape noe mer enn det som var utgangspunktet, sier Bernard Steen.

Lavos forretningside er å formidle direkte videoinnhold eller opptak med mulighet for publikum å  kommentere og dele innholdet i Lavo-appen. Appen fungerer således likt andre sosiale medier.

- Antallet brukere som har lastet ned og bruker appen viser at Lavo har truffet noe som de tradisjonelle TV-selskapene ikke har funnet helt ut av. Paradoksalt nok synker seertallene for lineært TV, samtidig som det ses mer video enn noensinne over hele verden, sier Steen. 

- Dette kan vi gjøre noe med for fjernsynsindustrien. Vi skal være en samarbeidspartner og tjenesteleverandør for de store tv-selskapene. De lager fantastisk og kostbart innhold som ikke når frem til et bredt publikum slik det en gang gjorde. Vi har allerede et stort, ungt publikum i vårt sosiale medieunivers, samtidig som vi kan hjelpe selskapene med å treffe nye seere, fortsetter han. 

- I tillegg kan vi også bidra til å løfte brukeropplevelsen i de tilfeller vi kan opprette en toveis kommunikasjon mellom avsender og publikum, sier Steen.

 

  

Powered by Labrador CMS