Sjefredaktør Frøy Gudbrandsen i Bergens Tidende.

BT trapper opp satsingen - skal ansette sju nye journalister

– I 2021 skal vi gi leserne våre et enda bedre tilbud, lover sjefredaktør Frøy Gudbrandsen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bergens Tidende styrker sin journalistikk-satsing og skal ansette sju nye redaksjonelle årsverk, opplyser Schibsted.

– Bergens Tidende hadde en god utvikling i fjor, og potensialet for ytterligere vekst er fortsatt stort. I 2021 skal vi gi leserne våre et enda bedre tilbud. De skal få kraftfull og relevant journalistikk, som er tett på hverdagen til folk i Norges nest største by, sier Frøy Gudbrandsen, sjefredaktør i Bergens Tidende.

Alle årsverkene vil være på fulltid, og vil være rettet mot lokaljournalistikken i Bergen by.

– BT er allerede tett på det som skjer, og nå er det riktig å satse enda mer på kvalitetsjournalistikk om bylivet. Dette skal vi gjøre uten at det går på bekostning av andre områder. Vi skal dekke både byen og regionen med full tyngde, sier Gudbrandsen.

 BT opplyser samtidig at de også vil lansere en ny nyhetspodkast i løpet av vinteren.

– I tillegg til korona-situasjonen, blir dekningen av stortingsvalget noe av det viktigste vi gjør i år. Både klimajournalistikken og den undersøkende journalistikken skal få enda mer plass i 2021. Det er takket være abonnentene våre at vi har mulighet til å investere i journalistikken, slik vi gjør nå. De kommer til å merke at vi nå satser mer også på den nære journalistikken i Bergen, sier Gudbrandsen. 

Powered by Labrador CMS