– Det er overraskande med tanke på korleis utviklinga har vore dei siste åra, seier sjefredaktør Øyulf Hjertenes i Bergens Tidende til Medier24.
Både i Bergen, Odda og Kvinnherad opplever dei færre søkjarar enn tidlegare. Spesielt til vikarstillingar.
– Bransjen har ein jobb å gjera dei neste åra. Ein må fortelja at det er ei framtid også i journalistikken, seier redaktør i Hardanger Folkeblad, Eivind Dahle Sjåstad, til Medier24.
– Nesten ingen søkjarar
Lokalavisa, som har sitt sete i Odda, fortel at dei slit med rekrutteringa. Då dei lyste ut fast stilling i 2017 fekk dei ti søkjarar. Berre seks søkte seg til ei eittårig prosjektstilling dei lyste ut året etter.
– Spesielt stillingar av midlertidig karakter verkar relativt uinteressant for søkjarar. Men no held me til i Odda, i indre Hardangar, og er ikkje åleine i næringslivet som slit med rekrutteringa, seier han vidare.
Òg Kvinnheringen, som held til dryge sju mil vest for Odda, har hatt vanskelege rekrutteringsrundar den siste tida.
– Me har hatt både prosjektstillingar, og kortare og lengre vikariat. Det er nesten ingen søkjarar, seier Tomas Bruvik, Kvinnheringen-redaktør i permisjon og prosjektleiar for Landslaget for lokalaviser (LLA) sitt innovasjonsprosjekt, til Medier24.
Mindre rekruttering frå lokalavisene
Sjølv BT og Hjertenes merkar tendensen.
– Overordna var det enklare å rekruttere for 5-10 år sidan, seier han, og legg til:
– Dei få faste stillingane me har hatt ute har blitt besett av utruleg flinke folk, men det er noko med breidda blant søkjarane. Mitt inntrykk er at det er færre godt kvalifiserte.
Han tykkjer i tillegg det er vanskelegare å rekruttere direkte frå mindre lokalaviser, slik det i større grad vart gjort før.
– For 10-15 år sidan kom det veldig mange journalistar frå lokalaviser. Det var ein rekrutteringskanal for dei større avisene. Det er det mindre av no enn tidlegare, seier han.
Det er i samsvar med tendensen Dahle Sjåstad ser i Odda.
– Det var fleire søkjarar før. Det har blitt vanskelegare å rekruttera, seier han.
– Eg trur det heng saman med utviklinga i bransjen sidan finanskrisa. Det har vore mange, og store, kutt i fleire år. Det vart skapt eit inntrykk av at mediebransjen var i krise, og det har skremt bort både studentar og folk i bransjen på jobbjakt, legg han til.
Konkurranse frå pr-bransjen
Bruvik i LLA kan ikkje forstå kvifor lokalavisene har færre søkjarar enn tidlegare.
– Eg forstår ikkje kvifor det er slik. Eg kan ikkje tru at lokalavisene har hatt høgare status enn i dag. Me høyrer heller aldri få universiteta eller journalistutdanningane som har studentar ute i praksis. Eit sterkare samarbeid mellom universiteta hadde vore veldig bra.
I tillegg trur han kommunikasjonsbransjen set ein stoppar for journalistspirar som søkjer seg til «nabobransjen».
– Konkurransen frå pr- og mediebyrå har ført til at mange journalistar går den vegen i staden for å driva med det dei burde driva med, som er god og viktig journalistikk, seier han.