Nye programledere i frokostradioen på Radio 1: Niklas Baarli, Samantha Skogrand og Lars Berrum.

Dette skal Niklas Baarli gjøre etter P3: Lage frokostradio på Radio 1 med Samantha Skogrand og Lars Berrum

– Det var mer at tilbudet jeg fikk ikke kunne bli sagt nei til - enn at jeg var lei av P3, sier Baarli til Medier24.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I dag ble det klart at Niklas Baarli forlater NRK P3 etter åtte år.

Da var han kryptisk om fremtiden sin, men kort tid etter er det derimot klart at han tar med seg flyttelasset fra Trondheim til Oslo - for å bygge opp Radio 1 for Bauer Media.

Nye Radio 1 lanseres som en nasjonal radiokanal fra 1. januar 2018 og skal bli en  fullservice-kanal med programledelse gjennom hele dagen.

Baarli: – Et privilegium

Der skal 28-åringen danne et nytt morgenteam med tidligere TV 2-programleder Samantha Skogrand (28) og komiker Lars Berrum (31).

Programleder Niklas Baarli forlater NRK P3 etter sju år og skal nå jobbe for Radio 1 og Bauer Media.

– Jeg gleder meg selvsagt helt utrolig masse til å gå inn i noe nytt. Noe jeg får lov til å være med å skape fra bunnen av. Et privilegium som man veldig sjelden får, sier Baarli til Medier24.

I september ble det kjent at mediekonsernet, som kjøpte Radio 1 fra SBS Radio Norge, vekker den smått legendariske «Radio 1» til live igjen.

«Radio 1 var Norges kanskje fremste kommersielle merkevare på 90-tallet, og nå gjenoppstår kanalen i ny drakt - med mål om å revitalisere radio i 2018», opplyser kanalen.

Baarli, som nå tar farvel med Tuva Fellman og Verdens Rikeste Land, sier at det var en vanskelig avgjørelse å dra fra P3:

– Det var mer at tilbudet jeg fikk ikke kunne bli sagt nei til - enn at jeg var lei av P3. Jeg elsker P3 av hele mitt hjertet, men jeg tror dette nye prosjektet blir helt unikt, og jeg kunne ikke levd med avgjørelsen om jeg sa nei.

Vil ha lytterne som er litt for voksne for P3

Administrerende direktør Lasse Kokvik i Bauer Media Group sier at mange har et forhold til merkevaren Radio 1 og at de nå ser fram til å gi lytterne oppdatert og friskt innhold:

Lasse Kokvik, sjef for Bauer Media og Radio Norge-kanalene.

– Vi tror markedet er modent og åpent for en ny radiostasjon som kan utfordre de lytterne som er litt for voksne for P3, og det yngre sjiktet som bruker en del tid på P4. Målsetningen med Radio 1 er dermed å både ta lyttere fra den ikke-kommersielle lyttingen og fra den kommersielle konkurransearenaen, sier administrerende direktør Lasse Kokvik i Bauer Media Group og fortsetter:

– Vi håper publikum liker hva vi har forberedt, og hører at vi forsøker å revitalisere radio med nye Radio 1, sier han.

Powered by Labrador CMS