«Lost in Time» er solgt til den internasjonale TV-stasjonen Dubai TV og skal vises i 22 land i Midt-Østen og Nord-Afrika

The Future Group og FremantleMedia Norge skal produsere to sesonger med til sammen 26 episoder av det interaktive gameshowet som begynte på TVNorge i høst.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dette er The Future Groups første store internasjonale kontrakt, opplyser selskapet i en pressemelding.

–  Avtalen med Dubai TV er det internasjonale gjennombruddet for The Future Group, og den definitive døråpneren mot nye markeder verden over. Dette er en fantastisk anerkjennelse av vår innholdsutvikling og teknologi, skriver CEO og co-founder Bård Anders Kasin i The Future Group.

The Future Groups sosiale underholdningsplattform gjør det mulig for seerne å delta i de samme spillene som deltakerne i TV-studio både før, under og etter sendingene.

TV-satsingen fikk ingen umiddelbar suksess på premieren i høst, da appen streiket. Flere tekniske problemer førte til at Discovery tok Lost in Time av skjermen til over påske.

The Future Group opplyser at  Dubai TV er den første TV-stasjonen utenfor Norge som har kjøpt og inngått avtale om produksjon av Lost in Time. De vil sende Lost in Time på arabisk til 22 land med over 400 millioner innbyggere.

Landene som vil kunne se og delta i Lost in Time er: Algerie, Bahrain, De forente arabiske emirater, Djibouti, Egypt, Irak, Iran, Jemen, Jordan, Kuwait, Libya, Marokko, Mauritiana, Oman, Staten Palestina, Qatar, Saudi-Arabia, Somalia, Sudan, Syria, Tsjad og Tunisia, skriver de. 

– Vi har stor tro på at Lost in Time skal bli en suksess. Det nye programmet er det første av sitt slag i den arabiske verden. Programmet kombinerer interaktivitet og mixed reality-teknologi og lar seerne være med på programmet via den dedikerte appen for smarttelefon og nettbrett, sier Sarah Al Jarmen, Direktør for Dubai TV i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS