Nyhetsleder Ingjerd Våge (stående) stekte lapper til de ansatte i anledning 10.000 abonnenter. Foto: Johanna Hundvin Almelid/ Dagen

Dagen runder 10.000 abonnenter: – Et resultat av lagarbeid over tid

– Vårt perspektiv på samfunn og kristenliv finnes ikke noe annet sted, og det ser vi at stadig flere er enige med oss i, sier nettleder i Dagen, Øystein Lid.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Den kristne avisa Dagen runder 10.000 abonnenter, og feirer med is og svele til alle som er på plass i redaksjonen.

Markedssjef Odd Arild Algrøy sier at dette er det høyeste antallet abonnenter de har hatt siden 2013. Slikt gleder en markedssjef, som mener det hele kan sees i sammenheng med at avisa lykkes bedre og bedre digitalt. 

– Det vi ser nå er et resultat av en vellykket digital omstilling. Vi innførte ny nettavis i februar, og har etter det sett en markant øke i både trafikk og antallet nye abonnenter, sier han.

Også avisas nettleder, Øystein Lid, er glad for utviklingen – spesielt at de får nye abonnenter via mobil. 

– I det siste har vi sett 20-talls nye abonnenter hver dag. Og de fleste kommer via mobiltelefonen, sier nettleder Øystein Lid og fortsetter: – Dette er et resultat av lagarbeid over tid. Vårt perspektiv på samfunn og kristenliv finnes ikke noe annet sted, og det ser vi at stadig flere er enige med oss i.

Powered by Labrador CMS