Russen får tips om fyllekurer.

JCP PRAD står bak russe-kampanje for Av-og-til: En fyllekur for russetiden

Lot russen teste internetts verste fyllekurer.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi vet at alkohol er en stor del av russetiden, og at mange russ drikker mye mer alkohol enn de hadde planlagt. Vi falt veldig for fyllekur-ideen til JCP PRAD, fordi den tematiserer alkovett på en leken måte, og vi tror denne kampanjen kan få oppmerksomheten vi ønsker i en hektisk russetid, sier kommunikasjonsrådgiver i Av-og-til, Marion Kristine Gustavsen.

De utfordret matinfluenser og TikTok-er Kristoffer Kaayne Kaalsaas bak kontoen «Kaayne lager mat», til å teste ulike kurer.

@kaaynelagermat Reklame - takk for utfordringen @Av-og-til Hvilken synes du virket verst? 🤢 #avogtil ♬ original sound - Munchies med Kaayne

Reke-is og sylteagurklake

Med russeknuter, rulling og festing på kalenderen ønsket alkovettorganisasjonen Av-og-til, å lage en kampanje direkte rettet mot russen som kunne fange oppmerksomheten og få de til å drikke litt mindre alkohol i russetiden. Oppdraget fikk PR- og reklamebyrået JCP PRAD.

– Å være fyllesyk er kanskje det verste som finnes og «alle» har et kjerringråd eller en fyllekur de sverger til, som liksom skal motvirke fyllesyke. Men innerst inne vet jo alle at det eneste som faktisk funker er å ikke drikke så mye, noe forskningen også har konkludert med, forteller kreatørene Victoria Allan og Christian Kruse i JCP PRAD i en pressemelding.

Løsningen ble derfor å la russen selv teste internetts aller verste fyllekurer, med en god blanding av reker, Tabasco, iskrem, eggeplommer, sylteagurk og makrell i tomat.

– Dette var en utrolig interessant oppgave fra Av-og-til som vi har gledet oss mye over å jobbe med. Ved å bruke vårt in-house filmteam med Morten Vinje på regi og Alexander Herlev som filmfotograf, har vi raskt og effektivt laget en kjempemorsom kampanje som håper vil få en del russ til å tenke litt mer over hvor mye alkohol det egentlig er verdt å konsumere i russetiden, sier rådgiver i JCP PRAD, Aleksander Steinsvik.

Hele produksjonen fra start til slutt er laget in-house hos JCP PRAD.

Powered by Labrador CMS