- Jeg er stolt over å få inne disse nye ressursene. De vil tilføre oss enda større bredde og dybde på politikk, medier og strategisk kommunikasjon, sier daglig leder og grunnlegger av selskapet, Jan-Erik Larsen i en pressemelding om at selskapet nå har knyttet til seg fire nye rådgivere.
Det skjer bare et halvt år etter at han uttalte til Medier24 at det ikke var noe mål å bli veldig mange flere.
Siden da har Jan-Eriks datter Sissel Kruse Larsen meldt sin avgang til fordel for ny jobb i TV 2. Dermed går firmaet snart fra fem til fire.
Foruten sjefen sjøl er også Torbjørn Sølsnæs og Nathalie Roksvåg Stølen med på laget,samt Marthe Murberg, som begynte for en måned siden.
Og nå øker de liker godt med fire til - for å bli åtte ansatte:
Audun Otterstad (25) kommer fra jobben som politisk rådgiver i Arbeiderpartiet og vararepresentant til Stortinget fra Trøndelag. Han begynner i fast stilling som rådgiver.
Lasse Lehre (27) har lang erfaring som politiker i Oppland Høyre, han kommer fra jobb som rådgiver i MSL Group og begynner i samme stilling i Kruse Larsen. Begge skal jobbe ved selskapets Oslo-kontor fra midten av august.
– Dette er to helt usedvanlig dyktige, unge rådgivere, som har stått øverst på listen over medarbeidere vi ønsker oss. De har til felles at de brenner både for politikk og for kommunikasjonsfaget, sier Larsen.
Inger Johnsen (26) begynner i september som trainee ved Kruse Larsens kontor i Kristiansund. Johnsen har en mastergrad i språk.
I tillegg har selskapet knyttet til seg TV 2-veteran, foredragsholder, jazz-blogger og moldenser Tor Hammerø (60) som underleverandør.
– Tor er en legende. Han har en helt unik erfaring som journalist og reporter. Han kan politikk og næringsliv inngående og vil være verdifull for kundene våre som blant annet foredragsholder, rådgiver og medietrener, sier Larsen.
Kruse Larsen AS leverer det de omtaler som strategiske rådgivingstjenester og har hundre prosent åpne kundelister.
På den listen finnes noen av de aller største selskapene i Norge, samt en lang rekke mindre selskaper og organisasjoner fra distriktene.
– Det er et aktivt verdivalg. Det gjør at vi hverken vil bli det største eller mest lønnsomme kommunikasjonsbyrået i Norge. Samtidig er det viktig å slå til når vi kommer over ressurser som passer rett inn i det vi er i gang med å bygge, sier Larsen.
Kruse Larsen har kontorer i Kristiansund og Oslo og vil etter nyansettelsene ha åtte ansatte i hundre prosent stillinger, i tillegg til å bruke eksterne ressurser og underleverandører tilsvarende i overkant av to årsverk.
Selskapet ble startet i april 2015 og omsatte i løpet av året for 4,9 millioner kroner. Målet for 2016 var før nyansettelsene ti millioner kroner i omsetning, opplyser Kruse Larsen.