Audun Giske blir digital direktør i Egmont Publishing
Slutter i Microsoft, går tilbake til mediebransjen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Egmont Publishing melder mandag at Audun Giske blir digital direktør.
Han kommer fra jobben som direktør for Microsofts satsninger på redaksjonelle produkter og tjenester i forbrukermarkedet, inkludert MSN.
- Han har de siste ni årene vært sentral i utviklingen og ledelsen av Microsofts redaksjonelle og kommersielle innholdssatsninger på ulike plattformer. Giske har bred teknologikompetanse. Han har også vært magasinansvarlig og nettredaktør i Kampanje samt jobbet som journalist i Aftenposten Multimedia, skriver Egmont.
Giske er utdannet journalist fra Høyskolen i Oslo og har en cand.mag fra Universitet i Bergen.
- Vi hadde stor interesse og mange meget dyktige kandidater til denne stillingen, men Audun Giskes unike bakgrunn og resultat fra krysningspunktet redaksjonelle miljøer, kommersielle forretningsmodeller og teknologi gjør ham til en meget egnet ressurs for Egmont Publishing i Norge. Han har en åpen og direkte lederstil som passer godt inn i Egmontkulturen, sier Espen Asheim, administrerende direktør i Egmont Publishing.
Giske selv sier følgende:
- Dette er i mine øyne en av de mest spennende jobbene i mediebransjen, og jeg gleder meg enormt til å gi meg i kast med både mulighetene og utfordringene Egmont Publishing står overfor på digitalområdet. Med enormt sterke merkevarer og en fremtidsrettet organisasjon opplever jeg at Egmont Publishing er svært godt rustet for veien videre, og jeg håper å kunne bidra til at konsernet tar en sentral posisjon på digital innovasjon fremover.
Han starter i Egmont Publishing 1. februar 2016.