Bakerst f.v. Michael Bruteig (nestleder), bakerst midt Gry Bohne Hauge (Leder Markedsavdelingen), bakerst høyre Tina B. Lykke Christensen (Leder Produksjonsavdelingen), Foran f.v. Kristine Hellesland (Leder Digital Kommunikasjonsavdeling), foran midt Aslak Sletten (Sjef Forsvarets mediesenter), foran høyre Guro Stavn.

Guro Stavn går fra Kantar til Forsvaret: Slik skal hun hjelpe Forsvaret med å få et enda bedre omdømme

Nå har de ansatt ny analysesjef.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi i Forsvaret har store ambisjoner om fortsatt positiv utvikling av omdømme i befolkningen, vi skal etablere Forsvaret i toppen blant de mest attraktive arbeidsgiverne i landet, og være blant de fremste miljøene på analyse, kommunikasjon og digital produktutvikling, sier Aslak Sletten, sjef for Forsvarets mediesenter i en pressemelding.

I samme melding kommer det frem at de nylig har ansatt Guro Stavn som ny analysesjef, og at en ny ledergruppe er på plass.

- Med Guro på plass er ledergruppen vår komplett. Vi har nå gode forutsetninger for å realisere våre målsettinger om være en av landets ledende analyse, medie- og kommunikasjonsvirksomheter i privat og offentlig sektor, sier Forsvarets mediesenter-sjefen.

Sletten forteller at han er veldig glad for at Stavn takket ja til å bli en del av deres ledergruppe. Hun kommer fra stillingen som kvalitetssjef i medieavdelingen i Kantar.

– Analyseavdelingen ved Forsvarets mediesenter er tett på all mediedekning av Forsvaret, og har sterk kompetanse på medieanalyse. Forsvarets mediesenter har over mange år opparbeidet en imponerende mengde data om befolkningens holdninger til og meninger om Forsvaret. Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle dette arbeidet sammen med nye kollegaer og sitte tett på samspillet mellom medier, politikk og opinion, sier hun i meldingen.

Stavn tiltrer stillingen i Forsvarets mediesenter i mai 2021.

– Jobber med å utvikle omdømmet

I Forsvarets mediesenter jobber det 40 stykker med digital produktutvikling, analyse- og situasjonsforståelse, strategisk omdømme- og samfunnskommunikasjon, design og medieproduksjoner.

Mest kjent er kommunikasjonskonseptet «For alt vi har. Og alt vi er». Tidligere i år ble sesong to av podkasten «Våre Historier» lansert.

– Gode digitale tjenester og kommunikasjon er et strategisk satsningsområde for å skape gode opplevelser i kontakt med Forsvaret, økt samhandling og høy beredskap. Gjennom å forstå og formidle narrativ i nasjonale og internasjonale medier, bidrar vi med viktig militærstrategisk innsikt. Og gjennom innsikt og strategisk kommunikasjon jobber vi med å utvikle omdømmet til Forsvaret, legitimitet i befolkningen og høy beredskap. Høy forsvarsvilje er viktig i fred, krise og krig, sier Sletten.

Powered by Labrador CMS