Rådgivingsselskapet Kruse Larsen AS trapper opp den digitale rådgivningen, heter det i en melding:
Arve Øverland er ansatt som seniorrådgiver, med spesielt ansvar for digital kommunikasjon.
– Arve tilfører oss sterk kompetanse og helt åpner nye satsningsområder digitalt. Hans kompetanse vil styrke flere av våre eksisterende kundeforhold, sier daglig leder i Kruse Larsen AS, Jan-Erik Larsen.
Øverland har fulgt den digitale utviklingen tett, melder selskapet:
– Fra midten av nittitallet har han hjulpet alt fra gründerforetak til multinasjonale selskaper med digital strategi, kommunikasjon og markedsføring.
Øverland har mange års næringslivserfaring fra USA, har jobbet for Gambit Hill & Knowlton og vært leder for Hill & Knowlton Strategies sitt digitale team i Europa.
Øverland har også vært partner i det Oslo-baserte management consulting-firmaet ID Management, før han valgte gründertilværelsen og familiebedriften North Sea Salt Works på Gossen i Aukra.
I tillegg til å være gründer og rådgiver, er Øverland en aktiv foredragsholder, skribent og forfatter, og står bak utgivelsen av boka «Always On: Digital Strategy in a Big Data World».
Selv sier Øverland dette om å gå tilbake til byråbransjen:
– Etter noen år som gründer, gleder jeg med til igjen å hjelpe kunder med resultatdrevet rådgivning og digitale problemstillinger. Årene som gründer har gitt meg inspirasjon og ny innsikt i hvordan næringslivet fungerer. Kruse Larsen AS er et meget solid selskap, med dyktige folk, og jeg ser fram til å utfylle kompetansen som finnes der fra før.
– Våre kunder etterspør digital bistand. Det er naturlig å bygge ut kompetansen vår innen strategisk posisjonering og historiefortelling med Arves kunnskap om digitale strategier og digital historiefortelling, sier Jan-Erik Larsen, daglig leder i Kruse Larsen AS.