ANNONSE:

Vi arrangerer den store podkastdagen!

Sikre deg early-bird billett i dag.

Om konferansen:

Når: Onsdag 3.mai klokken 09:00

Hvor: Ruseløkkveien 14, 0251, Oslo

Pris: 3990,- (Early-bird: 3490,-)

Se mer her

Konferansen passer for:

  • Innholdsskapere som vil ha innsikt i nye trender innen lydmarkedet - og bli inspirert

  • Merkevarer som er nysgjerrige på podkast som annonseformat

  • Reklame- og byråfolk som jobber i, med og rundt profesjonalisering av podkast

  • Ledere som trenger beslutningsgrunnlag for å satse tyngre på lyd

  • Distributører som er opptatt av utviklingstrekk i podkastmarkedet

  • Forretningsutviklere/analytikere som er opptatt av inntektspotensialet og forretningsmodeller

  • Markedsrådgivere/selgere som aktivt jobber med podkast som format

  • Markedsavdelinger som ønsker innsikt i lydmarkedet før de investerer ytterligere

Program for dagen:

09:00 : Velkommen

Konferansier, humorist og bransjetryne Marius Thorkildsen ønsker velkommen til Den store podkastdagen 2023!

09:10 : Podkast-guru Sarah Van Mosel i iHeartMedia om Podcast Business

Mosel flyr inn fra USA for å snakke om:

- Podkastens forretningsmessige evolusjon fra Radiolab til Joe Rogan.

- Hva skjer i den komplekse podkastøkonomien globalt nå?

Sarah van Mosel er tidligere visepresident og nå strategisk rådgiver i multimilliardkonsernet iHeartMedia og regnes som en nestor innen podkast globalt. Hun brukes som ekspert på det meste innen lyd i de største mediene i verden og er en anerkjent foredragsholder. Mosel har bakgrunn fra medier og selskaper som New York Public Radio, Acast, Market Enginuity, Stitcher, Realm og nå iHeart. iHeart er verdens største nettverk innen podkast med nær en halv milliard nedlastninger i måneden.

09:40 : Tore Nesheim i StoryPeople

7 sjekkpunkter du bør ha på plass før du spør om annonsekroner

Tore Nesheim har jobbet med kommersialisering av podkast siden 2015 og brenner for at godt innhold skal få betalt. I denne sesjonen vil Tore dele sine 7 sjekkpunkter du som podkaster bør stille deg før du spør om mer annonsekroner, eller du som annonsør bør avdekke før du investerer i podkast.

10:00 : Podkastkonge Sindre Leganger

Konkrete grep vi gjør for å lage innhold som treffer og berører lytterne

Sindre Leganger er partner og journalist i Svarttrost. Han står bak eller var sentral i flere av de tidligste og mest suksessrike dokumentarpodkastene i Norge - som Uløst (VG), Skuddet på Toftøy (Aftenposten) og Hele historien (NRK). Seriene hans har flere ganger vunnet priser, både nasjonalt og internasjonalt

10:30 : Pause

10:45 : Podkast-sjef Petter Sommer i NRK

Hva er NRK-metoden på podkast? Hvordan tenker allmennkringkasteren om podkast fremover?

I 90 år har NRK samlet, gledet og opplyst det norske folk med fantastiske radioprogrammer. De siste årene, etter at podkastboomen har truffet Norge for fullt, har allmennkringkasteren også vist en formidabel evne til å tilpasse seg den nye valgbare virkeligheten. NRK dominerer Podtoppen uke for uke, og appen NRK Radio har voldsom vekst. Hvordan har den gamle allmennkringkasteren klart dette? Og hvordan ser fremtiden ut?

Petter Sommer har jobbet i NRK siden 2010 og har fylt mange roller i NRK, både som programleder, VJ og kulturjournalist. I 2019 utviklet og produserte han nyhetspodkasten Oppdatert som ble kåret til Årets podkast under Prix Radio. Før han startet i NRK arbeidet han med kommersiell lydproduksjon innen dubbing, reklame, dataspill og lydbøker. Sommer er også dokumentarfilmregissør og har vunnet en rekke internasjonale priser for arbeidet sitt.

11:15 : “10 minutes” - Korte og inspirerende foredrag

→ Daniel Karlsson fra Triton

→ Podkastsjef Kristine Hellesland i Forsvaret: Historiefortelling i verdensklasse

→ Podkastrådgiver Henriette Seljom i Bauer Media: Slik lager du podkastreklame som treffer

→ Kreativ leder Jan Ivar Wolstad i Gjenklang: Hvordan lykkes med branded podcast?

Ivo Vatnar Eikje som står bak podkasten "Hvorfor det?" : Hvordan stille gode spørsmål?

12:00 : Lunsj

12:45 : Slik blei Forklart ein suksess for Aftenposten

Av Anders Veberg, Aftenposten

13:15 : Equinor og Schibsted Partnerstudio sammen på scenen

Hvilken effekt hadde annonsørsamarbeidet på podkast? Hva lærte vi? Hva tenker vi fremover?

Innholdssjef Anders Ruud i Schibsted Partnerstudio og Henrik Habberstad, som er Head of Brand and Creative i Equinor, snakker om opprettelsen av formatet, debatten og kritikken, kundebehovet det skulle dekke, effekt og mål med lydsatsingen, veien videre og litt om kunstig intelligens.

13:45 : “Når god lyd blir enklere og lydopplevelsen rikere”

Nomono er en prisvinnende norsk start-up som satser stort på podkast. Siden 2019 har de utviklet hardware for brukervennlig opptak av kvalitetslyd i spatial audio. Med en skytjeneste for podkast og bruk av AI for prosessering av lyd er det enkelt å få kvalitetslyd utenfor studioet. I konkurransen om lytteren er det nå viktigere enn noen gang å fokusere på innholdet og en god lytteropplevelse uten at teknologien blir en hindring.

14:15 : Pause

14:30 : Den store plattformkrigen

Hva skjer med distribusjonen? Hvor er vi? Hvor skal vi? Kan alle overleve? Gjester: Acast - NRK - Podimo - Triton - Bauer

15:00 : Siri og de gode hjelperne

Den populære programlederen Siri Kristiansen tar med seg det populære podkastkonseptet til Den store podkastdagen for å løse bransjens problemer - med et kjent og kjært panel fylt av lattermilde bransjetryner

15:30 : Avslutning

Takk for denne gang!

Bestill billett her!

Powered by Labrador CMS