Samarbeidet med den portugisiske gatekunsteren Bordalo II har sikret Iris Salten og Deadline Media nasjonal kommunikasjonspris.

Vant nasjonal kommunikasjonspris

Skulpturer lagd av avfall vekker oppsikt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Denne prisen henger veldig høyt i vår bransje og det er utrolig gøy når et prosjekt som har involvert alle våre miljøtorg og satt et tydelig preg i hele Salten står igjen som vinner, sier Arnt E. Pedersen, Kommunikasjonsansvarlig i Iris Salten i en pressemelding.

Anneli Hunstad (Iris), Vilde Odmundson (Deadline), Synne Tømmerberg (Deadline), Martin Meisterlin (Deadline), Arnt Pedersen (Iris Salten)

Under den digitale årskonferansen for avfallsbransjen ble Iris Salten tildelt kommunikasjonsprisen for prosjektet Trash Animals of Salten.

Skulpturer av avfall

Prosjektet består av tolv dyreskulpturer laget av avfall som er plassert ut på de tolv miljøtorgene til Iris. Prosjektet er utarbeidet av Iris Salten i samarbeid med kommunikasjonspartneren Deadline Media. For å få laget disse statuen innledet Iris Salten et samarbeid med UpNorth som engasjerte den portugisiske gatekunsteren Bordalo II.

– Kunstprosjektet hadde en verdi som ble langt over vår forventning. Det startet med en litt vill idé og det endte med en kunstinstallasjon som vi kan være stolt av å stå bak. Når juryen i begrunnelsen framhever samarbeid, så er det nettopp dette prosjektet har handlet om. Hele organisasjonen i Iris har vært involvert og hele organisasjonen er i dag prisvinnere og fortjener en stor takk sammen med juryen, sier Pedersen i pressemeldingen.

– Ikke overraska

Iris Salten og Deadline Media har jobbet tett med kommunikasjonen til avfallsselskapet siden 2017, daglig leder i Deadline, Martin Meisterlin gleder seg også over prisen:

– Prisen henger høyt, på samme tid er jeg ikke overraska over at nettopp Iris får den. De har vært modige i kommunikasjonen lenge, og de tør å skape innhold som engasjerer, sier han i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS