Av norske mediehus er VG størst på Tiktok med over 300.000 følgere. På de neste plassene følger TV2.no, Dagbladet og NRK.
Innholdet som går igjen på de forskjellige kontoene er oppsummeringer og forklaringer av nyhetssaker.
Men det er også rom for andre ting. Det fikk Arill Riise erfare da han ble oppsøkt av Tiktok-gruppen i TV 2 med en mengde ord han ikke forstod.
Dermed slang TV 2 seg på trenden der eldre sier ord og uttrykk fra Gen Z.
– Det var gøy, og den ble laget på rundt tre minutter innimellom sendinger. Den har gått så fantastisk viralt. Det er en helt ny verden for meg, sier Riise til Medier24.
Videoen har fått rundt 1,1 millioner visninger, og en av de mest sette for TV 2 på Tiktok.
Til og med Aftenposten har sneket inn en kommentar, der de kaller TV 2-veteranen for «Arill Rizze».
– Jeg forstod ikke hva det betydde engang helt til jeg ble fortalt det, sier han humrende.
Han kaller responsen gøy, og mener det er selvsagt at TV 2 og andre medier er på plattformer som Tiktok for å nå seere og lesere.
– Å være på riktig plattform for unge grupper skaper vaner Da blir TV 2 en del av deres univers, og det kan smitte over senere når de blir yrkesaktive. Da har de allerede et forhold til TV 2. Det er gull verdt, kommenterer han.
Gen Z-språket vil han dog holde unna skjermen og sendingene.
– Det blir kke noe «no cap» eller «skibidi toilet». Stammespråket skal de få ha for seg selv, sier han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no