
MediaPuls episode 80: Arendalsuka, mediebarometer og kampen mellom de sosiale mediene
PODKAST: Arendalsuka 2016 er historie, og med det er mediebransjen for alvor i gang etter en lang sommerferie.
Skolen er i gang. Arendalsuka er historie. OL i Rio er unnagjort. Mediebarometeret for juli er publisert.
Ipsos MMI har lagt frem fersk oversikt over våre sosiale medier-vaner for andre kvartal, og Facebook fortsetter å pumpe ut nye tjenester….og apper. Det er med andre ord duket for en tettpakket episode av MediaPuls.
Arendalsuka
Arendalsuka er en glimrende anledning for ALLE som er litt interessert i politikk, politikere, maktkamp, lobbyister, PR-bransjen, og ikke minst journalistikk. I løpet av en uke har du anledning til å bli bedre kjent med innsiden av disse maktkonstellasjonene, og det vil jeg anbefale alle å gjøre.
Om du aldri har vært med tidligere, så burde du sterkt vurdere om du ikke skal være med neste år. MediaPuls planlegger allerede nå å podde fra Arendalsuka i 2017. Med andre ord har vi ingen planer om å legge inn årene. Og når det er sagt, er det kun en måned til MediaPuls kan feire ett år.
Hør på MediaPuls via
- SoundCloud
- Acast
- TuneInRadio
- iTunes
- eller RSS-feed.
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/279255567" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- Fortsatt full fart for Facebook i reklamemarkedet. Og knallsommer for TV-kanalene(Medier24)
- Mediebarometeret for juli (Mediebyråforeningen)
- eMarketers programmatiske spådommer for 2016 (eMarketer)
- 11 fakta om sosiale medier i Norge fra Ipsos trackeren for andre kvartal (Medier24)
- Ipsos’ tracker om sosiale medier Q2’16 (Ipsos MMI)
- Facebook lanserer Lifestage – en ny app for tenåringer (TechCrunch)
- Facebook åpner for annonsering i Messenger (Campaign)
- Facebook bygger spill-plattform (Facebook)
- Facebook slipper kildekoden til bot-appene (The Next Web)
- Facebook tar i bruk kunstig intelligens for å stoppe “click bait”-artikler og SPAM(Wired)
- Halvparten av de store mediebedriftene sender nå direkte på Facebook(Socialbakers)
- Snapchat kjøper søketjenesten Vurb for 110 millioner USD (TechCrunch)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.