Marianne Vinje går fra Budstikka til Apeland.
Marianne Vinje går fra Budstikka til Apeland.

Marianne Vinje forlater Budstikka - går til kommunikasjons­­bransjen

Konstituert redaksjonssjef i Budstikka, Marianne Vinje, forlater journalistikken til fordel for Apeland og kommunikasjonsbransjen.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg har vært i Budstikka i 12 år, og det har vært supert. Jeg kunne vært her i 12 år til, men jeg fikk nye utfordringer, forteller Vinje til Medier24.

Tidligere denne uken ble redaksjonen informert om at Vinje blir rådgiver med fagansvar for redaksjonelle produkter i Apeland.

Faktisk kom Vinje fra nettopp Apeland da hun begynte i Budstikka for 12 år siden.

– Jeg har hatt et hjerte for bedriften og de som jobber der. Nå er de blitt enda mer profesjonelle - og urbane, og det er for meg veldig spennende, sier hun, og legger ikke skjul på at hun er spent på å flytte på seg.

Overgangen ser hun ikke på som dramatisk.

– Det blir, om ikke helt likt, så i hvert fall mye av det samme. Jeg skal bidra inn der med alle erfaringene jeg har tilegnet meg i Budstikka. For meg er det ikke veldig dramatisk, og det er heller ikke uvanlig. Jeg har jobbet som kommunikasjonsrådgiver før, kommenterer hun.

Administrerene direktør i Apeland, Ole Christian Apeland, forteller at han er veldig fornøyd med ansettelsen av Vinje.

– Det eneste lille skåret i gleden er at det gjør min kjære lokalavis litt dårligere. Hun er jo en virkelig ressurs i Budstikka, men det får vi leve med og håpe at de finner noen andre som kan skrive gode saker, sier Apeland.

Han trekker fram hennes erfaring fra både redaksjonelt arbeid og arbeid med kommunikasjon som viktige egenskaper.

– Hun er en drivende god historieforteller og flink til å få kontakt med mennesker. Hun er også en viktig ressurs til å utvikle andre også. Det er veldig høy kvalitet i alt hun gjør, og jeg gleder meg skikkelig, sier han, og legger til:

– Har du et godt hjerte og en god penn, da er du perfekt for Apeland.

Powered by Labrador CMS