Tor Arne Sandholt og HS Media ligger an til en omsetning på 120 millioner kroner i år - til tross for koronapandemien.
StudioF2 Fotograf Ingar Næss
HS Media øker omsetningen - midt under korona: – Over all forventning
Annonsesalgsselskapet har allerede passert fjorårets omsetning med to måneder igjen av 2020.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Den pågående koronapandemien har rammet mediebedrifter hardt økonomisk, og den legger fortsatt en kraftig demper på reklameomsetningen.
HS Media går imidlertid mot strømmen og øker sitt totale annonsesalg.
Det Aller Media-eide annonsebyrået har til nå i 2020 allerede passert den totale omsetningen i 2019 på 111,7 millioner kroner, opplyser selskapet. De anslår at den totale omsetningen vil ende på rundt 120 millioner.
– Vi skal være forsiktige i en slik situasjon, men det er ikke til å legge skjul på at annonsesalget har gått over all forventning i forhold til den situasjonen vi har vært innen i siden mars måned. Vi får bare takke og bukke – og det tyder vel på at vi gjør en del korrekt, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.
Per 16. oktober hadde HS Media solgt reklame for 115,5 millioner kroner. På samme tid i fjor var omsetningen på 106,7 millioner, noe som gir en vekst på 8 prosent.
– Vi opplevde en annonsestopp i medio mars da det norske samfunnet sto mer eller mindre stille en periode – og alle selgerne ble 50 prosent permittert. Allerede fra midten av april begynte salget å komme tilbake – og etter sommeren har reklamesalget vært svært godt, både på papir og digitalt, forteller Sandholt.
HS Media selger annonser for over 70 forskjellige publikasjoner.