Fra SXSW til Oslo: «The Marketoonist» Tom Fishburne kommer på Den store Annonsørdagen

Fishburne står for snerten, men det blir også alvor når siste utgave av Den Store Annonsørrapporten blir presentert på Latter 12. oktober.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tom Fishburne er mannen bak The Marketoonist. Tegneseriesnutten som kontinuerlig utfordrer marketingbransjen verden over med sine spot on cartoons på helt aktuelle utfordringer.

Tom Fishburne.

Alltid med et snert og aldri ondskapsfullt. Nettopp det er kanskje grunnen til at så mange har «lånt» Tom sine cartoons for å krydre egne presentasjoner.

Kanskje er også du blant dem som skylder Tom en vennskapelig unnskyldning for et slikt tyveri?

Det ligger mye icebreaker potensiale i en god aktuell cartoon. Som Tom selv sier:

- A cartoon is the original social media. Very shareable!

Tom har forresten med seg boken som oppsummerer hans 15 første år som The Marketoonist. Den får du som deltager på årets DSAD!

 - Vi kan ikke si annet enn at vi er skikkelig stolte over å få Tom til Oslo og DSAD. Tom ble utropt som en av de aller beste på årets SXSW i Austin, sier direktør Jan Morten Drange i ANFO.

Jan Morten Drange, administrerende direktør i Annonsørforeningen (ANFO).

“How to Write a PowerPoint Pitch” - new cartoon and post on how we share ideas and Guy Kawasaki’s 10/20/30 Rule https://marketoonist.com/2017/09/powerpointpitch.html

Posted by Tom Fishburne | Marketoonist on 18. september 2017

Et annet populært innslag på DSAD er naturlig nok presentasjonen av «Den Store Annonsørrapporten». ANFO gjøre årlig en stor studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. 

Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere refererer hyppig til denne undersøkelsen.

Ikke minst har det de to siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå.

Undersøkelsen presenteres av vår samarbeidspartner på dette prosjektet, Henrik Berger Jørgensen fra fightingeverydayboredom.com 

At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert. En liten del av årets undersøkelse har allerede blitt publisert tidligere.

Symptomatisk nok under overskriften; Digitale utfordringer i bøtter og spann, men lys i tunnelen, og Annonsørene heier på norske medier.

For å svare på funn i rapporten har vi med oss noen svært sentrale annonsører; Kathinka Sommerseth fra Storebrand, Arve Heltne fra Orkla ASA, Stine Steffensen Børke fra Norwegian og Karianne Salicath fra Telenor. Intervjuer her blir enn Gard L. Michalsen, gründer, redaktør og daglig leder for Medier24.no.

Henrik Berger Jørgensen.

På programmet finner du også:

  • Gelato-historien fortalt av grunder Henrik Müller-Hansen
  • Alt om effekt ved Anders Eriksson og Espen Haugen fra Kitchen 
  • Rune Opdahl fra Wiersholm om E Privacy og GDPR.

Og vi har mer;

  • Arve Heltne fra Orkla forteller om selskapets vei fra konglomerat til rendyrket branded house company
  • Mark Adams fra VICE kommer
  • Og ikke minst Adina Broady Aasebø og Kristin Undhjem med sin presentasjon The superpower of Urban females.

Ikke nok med det! I tillegg til DSAD sin berømte goodiebag får du også med deg flere bøker og rapporter.

Powered by Labrador CMS