Schibsted utfordrer Posten på adressert reklame rett på dørmatta - kombinert med digital distribusjon og brukerdata

- Skal konkurrere med Bring på pris, og tilby digital distribusjon som en del av produktet, sier André Walle.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted Norge varsler fredag morgen at de går i strupen på Posten i konkurranse om adressert reklame.

Sammen med Amedia har Schibsted etablert selskapet Helthjem, som daglig når 85 prosent av norske husstander.

Selskapet har blant annet lansert morgenlevering av frokost og bakervarer rett på dørmatta, og kommer nå med nye produkter:

Schibsted vil nå tilby adressert reklame gjennom avisbudene - rett på folks dørmatter.

Samtidig vil mediekonsernet kombinere den fysiske leveringen med digital distribusjon, heter det i en melding:

‘- Vi skal levere adressert reklame på samme måte som man er vant til å kjøpe i dag. I tillegg kan vi tilby digital distribusjon til våre over 2,5 millioner registrerte brukere i SPID-nettverket. Dette gjør det mulig å få bedre resultater enn bare ved å distribuere reklamen fysisk, sier André Walle, annonsedirektør i Schibsted Norge Abonnementsmedia.

‘- Vi skal kunne konkurrere med Bring på pris, men tilby digital distribusjon som en del av produktet. I tillegg leverer vi ut tidlig på morgenen til avtalt dato, også i helgene: vi kan distribuere på lørdager og søndager der det levering av søndagsaviser, fortsetter han.

Og legger til:

- Det er åpenbart på tide at Bring utfordres på sin monopolsituasjon. Økt konkurranse er sunt i alle markeder og vi mener annonsørene vil vinne på at vi nå går inn i dette markedet.

Powered by Labrador CMS