Påskepreik

Hva savner DN-sjefredaktør Amund Djuve mest fra hverdagen? – Annonse­inntektene

Dette gjør Dagens Næringslivs sjefredaktør i påska 2020.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Navn: Amund Djuve

Stilling/mediehus: Sjefredaktør og administrerende direktør i Dagens Næringsliv 

– Hva gjør du vanligvis i påska – og hva er planene for denne påska? 

– Vanligvis drar jeg på hytta. Denne påsken blir det hjemmepåske. Har en sønn hjemme som har bestilt treningsbenk med vekter som skal plasseres i garasjen. Ser frem til min første styrkeøkt siden førstegangstjenesten.

– Hva savner du mest fra hverdagen? 

– Annonseinntektene.

– Hører du på Påskelabyrinten? 

– Aldri gjort. Måtte google hva det var for noe.

– Hvilke medier/serier/podkaster/ innhold vil du anbefale andre å konsumere i påska? 

– DN og Morgenbladet.

– Hvordan synes du mediene har håndtert korona-krisen? 

– Det har vært god dekning i mange medier.

– Hvordan havnet du egentlig i mediebransjen? 

– Da jeg gikk ut fra NHH for noen år siden fikk jeg først avslag på jobbsøknad både i DN og Aftenposten, men noen gamle studievenner som allerede jobbet i nyhetsbyrået TD-Finans fikk meg inn der.

– Hva eller hvem i bransjen fortjener hyllest og hvorfor? 

– Alle.

– Hva er det viktigste Abid Raja kan gjøre for å sikre at norske medier klarer seg gjennom krisa?

– Han må begynne med å sette seg inn i bransjens utfordringer. Annonsekrisen og kostnadsstrukturen gjør at den generelle støtteordningen som Stortinget har vedtatt ikke treffer mediebedrifter i krise.

Powered by Labrador CMS