Janicke Holst Eckbo blir ny leder for Dentsu Aegis-byrået Amnet Norge
Tar styringen i nettverkets norske programmatic marketing-miljø.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Janicke Holst Eckbo har jobbet som kommersiell direktør i Amnet siden mars. 1.november blir hun ny leder for det selskapet selv omtaler som «bransjens største og faglig ledende programmatic marketing-miljø».
Eckbo har erfaring fra USA og England, og sist som Commercial Director i MediaMath, London.
Og den nye Amnet-sjefen er opptatt av å snakke om det som kan fremstå som nokså komplekst, på en forståelig måte:
- Programmatic marketing handler om mer enn automatiserte mediekjøp. Det som er virkelig interessant er hvordan vi kan jobbe med og aktivere data på tvers av flater, og skape ny innsikt og verdi for kunden. I Amnet kommer vi til å fortsette å styrke vårt spesialistmiljø, samarbeide tett med rådgiverne på huset og synliggjøre hvorfor programmatic bør være en del av vurderingen allerede i strategifasen.
Eckbo tar over etter Bendik Heiberg. Han startet Amnet Norge i 2014 og har bygget det som nå er bransjens største og faglig ledende programmatic marketing-miljø:
- Jeg har vært i Dentsu Aegis Network i ni år, og har fått drive med mange spennende prosjekter. Nå er jeg klar for noe helt nytt, og vurderer flere aktuelle alternativer, sier Heiberg.
Administerende direktør i Dentsu Aegis Network, Paal Fure, er fornøyd med å ha funnet Heibergs etterfølger:
- Vi har gjort en nøye evaluering av eksterne og interne kandidater, og er glade og stolte over at Janicke takket ja. Amnet skal fortsette å være en spydspiss i Norge på programmatic marketing.