MediaPuls 197: Hvor stort er egentlig problemet med programmatisk svindel? Vi snakker med Amidays om temaet

Schibsted samarbeider med The Guardian og Axel Springer, og «The Four» vokser mer enn markedet forventet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hans-Petter er i London, og tok med seg hele podkast-studioet, men glemte mikrofonen. Marius er i Tromsø og vurderer å søke på en jobb i The New York Times.

MediaPuls har besøk av Jakob Skåltveit og Arvid Cedergren fra Amidays. De er bekymret for programmatisk annonsesvindel og synes det er urovekkende stille fra norske mediehus.

Twitter, Google, Microsoft og Amazon har lagt frem resultatene for tredje kvartal. Kort fortalt har alle lagt frem resultater som var bedre enn markedet forventet. Til og med Twitter overrasket positivt.

I sosiale medier siden sist kommer vi nærmere inn på;

  • Snapchat åpner for deling av lenker i chat.
  • Britiske forskere slår fast at Twitter påvirker valgresultatet.
  • Nå kan du Live med venner på Instagram
  • Facebook Messenger fjerner ikke poster du har lagt og slettet

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioStitcher RadioGoogle Play Music eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på Apple Podkaster. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS