Nå får Amedias kunder vite hvem som faktisk ser annonsene deres

Nå får det internasjonal oppmerksomhet, skriver Amedia.

Publisert

Amedia har nylig lansert et nytt verktøy for det de kaller «kampanjedokumentasjon i annonsemarkedet». Målet med de nye rapportene er å gi kundene innsikt i hvem som faktisk ser og blir eksponert for annonsene. 

Utgangspunktet for rapportene er data fra Amedias innloggingssystem, aID, som nå har 1.250.000 registrerte brukere, ifølge meldingen.

– Verktøyet er basert på Amedias innloggingsløsning aID og benytter seg av trafikkdata til å dokumentere effekten av kampanjer. Tilbudet er unikt i markedet og løsningen er bedre enn noen annet tilbud i mediemarkedet, sier konserndirektør Victoria Schultz i Amedia Salg og Marked i en melding. 

Amedia jobber med å bruke innsikten de har i leseradferd, og håper at det vil vi mer treffsikre annonseløsninger. 

– Annonsører etterspør i stigende grad bedre dokumentasjon og muligheter både før og etter annonsering, sier Schultz i meldingen.

Passer på personvern

Pål Nedregotten i Amedia sier i meldingen at de lenge har jobbet med å få et stort nok grunnlag til å kunne benytte tilgjengelig data opp mot annonsørene. 

– Vi har jobbet lenge for å få et stort nok volum til å kunne benytte dataene mot annonsører. Vi har også brukt betydelige ressurser for å ivareta personvernet og innrette løsningen vår på en måte som er personvernvennlig, sier konserndirektør Pål Nedregotten hos Amedia i meldingen.

Ifølge Nedregotten får også Amedia mange henvendelser rundt aID fra selskaper utenfor Norge. 

– Vi har de siste årene opplevd en betydelig internasjonal nysgjerrighet for hva vi har gjort for å lykkes. Spesielt går det på abonnementsløsningen våre, men vi ser også en merkbar nysgjerrighet i hvordan vi jobber med data for å forretningsutvikle alle produktene våre, sier Nedregotten.

Powered by Labrador CMS