Du får flere muligheter til å se tennisspiller Casper Ruud på skjermen, etter at Amedia har kjøpt rettighetene til NM i tennis. Foto: Lars Eide / NTB Scanpix
Eide, Lars
Amedia har kjøpt TV-rettighetene til NM i tennis: - Vi gleder oss til å gjøre tennis mer allment tilgjengelig i Norge
- Vi er glade for å få Amedia på laget, sier markedssjef i Norges Tennisforbund Håkon Bjercke i en pressemelding.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Amedia har kjøpt TV- og nett-TV-rettighetene til NM i tennis. Det går av stabelen i Frognerparken i 2018.
I tillegg har Amedia en opsjon på rettighetene for NM, Davis Cup, Fed Cup, samt flere mindre turneringer på norsk jord i 2019 og 2020, heter det i en pressemelding fra konsernet.
- Vi gleder oss til å gjøre tennis allment tilgjengelig i Norge, sier Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia i en pressemelding.
- En god avtale for norsk tennis
Alle kampene som sendes vil være tilgjengelige for alle Amedias abonnenter gjennom deres lokalaviser, samt gjennom Nettavisen.
Håkon Bjerke i Norges Tennisforbund er svært fornøyd med avtalen.
- Dette er en stor og god avtale for norsk tennis som vil gi oss mer synlighet, samt spre det glade budskap om norsk tennis på flere nivåer i hele landet. Gjennom Amedias nettverk kan både områder og utøvere fra steder som ikke tradisjonelt forbindes med tennis også få mer oppmerksomhet, sier markedssjef i Norges Tennisforbund Håkon Bjercke i pressemeldingen
Han er glade for at Amedia velger å satse på tennis.
- Amedia er et av Norges største mediekonsern. De satser på spredning i digitale kanaler som også er en viktig del av NTFs strategi. Vi er glade for å få Amedia på laget, sier Bjercke i pressemeldingen.
I tillegg til direktesending av semifinalene og finalene 10. og 11. august, kommer det til å bli streamet flere kamper tidligere i turneringen.