Totalt 120 deltakere er nå klare for konkurransen Gulltusjen, som går av stabelen på Westerdals Oslo ACT onsdag 22. april. Ved hjelp av blokk og tusj skal unge kreative under 30 år kjempe om heder og ære. Det er avisannonsen som står i fokus.
Det melder de to aktørene i en pressemelding tirsdag, og skriver:
Konkurransen er i regi av Amedia Marked, og det er første gang Amedia står som arrangør. Da konkurransen Best Y.E.T. ble avsluttet, valgte Amedia Marked å ta initiativet for at konseptet skulle leve videre, vel å merke med nytt navn og noen endringer i konseptet.
I korte trekk går konkurransen ut på å lage den beste ideen – med to tusjer, masse papir og med et uendelig antall kreative muligheter. Deltakerne har seks timer til rådighet. Den beste ideen blir premiert med 20 000 kroner og at annonsen kommer på trykk.
- Da det er avisannonsen som står i fokus, og Amedia har det absolutt største nettverket av lokalaviser i Norge, så var det naturlig for oss å videreføre dette arrangementet, sier leder for Produkt, Marked og Analyse Marie Sundling i Amedia Marked.
- Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på lokalavisen som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger, og ikke minst hvilken effekt annonsering i lokale medier gir, sier Marie Sundling.
Nå er det klart at totalt 120 deltakere stiller i konkurransen som arrangeres 22. april. Det er deltakere fra de fleste reklamebyråene, samt studenter fra blant annet Westerdals, Norges Kreative Høyskole, Idefagskolen med flere.
Juryen består av følgende: Tone Jansson og Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Alexander Gjersøe fra SMFB, Helge Holbæk-Hanssen fra MBL og Marie Sundling fra Amedia Marked.