Amedias «Spotify-abonnement» har passert 100 000 kunder

– Responsen er overveldende, sier +Alt-redaktøren.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Amedias samle-abonnement +Alt, som gir tilgang til alle konsernets nettaviser, har seks måneder etter lansering passert 100 000 kunder.

– Det nye tilbudet vårt er et unikt konsept. Responsen er overveldende. På få måneder har +Alt etablert seg med flere abonnenter enn Norges tredje største avis. Og vi er fortsatt bare i oppstartsfasen, sier Ole Werring, produktsjef og  +Alt-redaktør i en pressemelding. 

– Vi er stolte av den journalistikken vi lager og gleder oss over at det er så stor interesse for den overalt. Vi ser at hovedtyngden av nye abonnenter velger +Alt fremfor et tradisjonelt avisabonnement, og vi kommer nå til å satse sterkt på også å gjøre eksisterende abonnenter bedre kjent med muligheten, sier Werring.

Totalt er 53 prosent av Amedias abonnenter nå heldigitale, mens 47 prosent får levert papiravis, opplyser konsernet.

– Amedias aviser har som gruppe hatt den sterkeste abonnementsveksten i det norske avismarkedet. +Alt-abonnementet forsterker den strategiske satsingen på gode og attraktive abonnementstjenester som understøtter produksjonen av kvalitetsjournalistikk, sier  konserndirektør Pål Nedregotten.

Ole Werring, Amedia
Powered by Labrador CMS