Amedias samle-abonnement +Alt, som gir tilgang til alle konsernets nettaviser, har seks måneder etter lansering passert 100 000 kunder.
– Det nye tilbudet vårt er et unikt konsept. Responsen er overveldende. På få måneder har +Alt etablert seg med flere abonnenter enn Norges tredje største avis. Og vi er fortsatt bare i oppstartsfasen, sier Ole Werring, produktsjef og +Alt-redaktør i en pressemelding.
– Vi er stolte av den journalistikken vi lager og gleder oss over at det er så stor interesse for den overalt. Vi ser at hovedtyngden av nye abonnenter velger +Alt fremfor et tradisjonelt avisabonnement, og vi kommer nå til å satse sterkt på også å gjøre eksisterende abonnenter bedre kjent med muligheten, sier Werring.
Totalt er 53 prosent av Amedias abonnenter nå heldigitale, mens 47 prosent får levert papiravis, opplyser konsernet.
– Amedias aviser har som gruppe hatt den sterkeste abonnementsveksten i det norske avismarkedet. +Alt-abonnementet forsterker den strategiske satsingen på gode og attraktive abonnementstjenester som understøtter produksjonen av kvalitetsjournalistikk, sier konserndirektør Pål Nedregotten.