NRK, Marienlyst.

NRK bruker 23,5 millioner på medieabonnement

NRK bruker store summer på abonnement på kommersielle medier. Det viser en gjennomgang Journalisten har gjort.

Publisert

 I 2024 har NRK abonnementer på andre medier til en verdi av 23,5 millioner kroner. Det skriver Journalisten.

De har fått innsyn og gått igjennom NRKs utgifter til medieabonnementer.

Sju millioner kroner går til Schibsted, som blant annet inkluderer BT, Stavanger Aftenblad, VG og Aftenposten, i avtaler på rundt to år.

Tre millioner går til abonnent hos Amedia for to år, og fire millioner går til Dagens Næringsliv for tre år. 

I tallene fra NRK kommer det ikke frem noen egen Polaris Media-avtale, men har en avtale med Adresseavisen. 

NRK har også abonnementsavtaler med mindre aviser, blant annet Medier24, til en verdi av 1.2 millioner over tre år, Subjekt får 200.000 kroner over tre år, og Kampanje får 260.000 for to år.

De har også veldig små avtaler, som Jazznytt, som får 2.300 kroner for avtaler som løper over fire år.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS