Styreleder i Tun Media, Kjell S. Rakkenes.
Nortura
Tun Media bekrefter Amedia-samtaler: – Vårt mål er å styrke konkurransekraften
– Amedia kan levere mange av de tjenestene som er viktige for å styrke Tun Medias konkurransekraft, og i den forbindelse har vi innledet samtaler om et strategisk samarbeid, sier styreleder Kjell S. Rakkenes.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tirsdag formiddag kunne Medier24 melde at Amedia er i en prosess med å kjøpe opp Nationen-eier Tun Media.
Medier24 har vært i kontakt med styreleder i Tun Media, Kjell S. Rakkenes.
Han forteller at de generelt aldri kommenterer aldri spekulasjoner, men at de har arbeidet med Tun Medias strategi og funnet at vi bør søke samarbeid for å svare ut noen av de store utfordringene som er i mediemarkedet.
– Vårt mål er å styrke konkurransekraften til våre publikasjoner slik at vi kan få økt gjennomslagskraft, et bredere nedslagsfelt og økt lesergrunnlag for nyheter om landbruk, distrikt og norsk matproduksjon, skriver Rakkenes i en SMS til Medier24.
I arbeidet med å styrke konkurransekraften har Tun Media innledet samtaler med Amedia.
– Amedia kan levere mange av de tjenestene som er viktige for å styrke Tun Medias konkurransekraft, og i den forbindelse har vi innledet samtaler om et strategisk samarbeid.
Utover dette har Rakkenes ingen videre kommentarer.
Etter det Medier24 forstår vil Amedia ligge an til å ta mesteparten av aksjene i Tun Media, mens Trønder-Avisas eierselskap, AS Nord-Trøndelag, kan ende med opp mot 10 prosent.
Tidligere har styreleder i AS Nord-Trøndelag, Kolbjørn Almlid, fortalt at Amedia har vist interesse for en eierpost i Tun Media.