Slik så Rix ut da avisen byttet navn fra Ekstra i fjor.

Etter snart tre år er det slutt for «Rix»: Amedia legger ned den nasjonale eAvisen

- Lyktes ikke med å gjøre avisen til et must, erkjenner Magne Storedal.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Våren 2015 lanserte lokalaviskonsernet Amedia den nasjonale eAvisen «Ekstra», hvor ambisjonen var å samle det beste fra over 60 lokalaviser, NTB med flere. Avisen byttet senere navn til «Rix».

Og det redaksjonelle prosjektet har vært svært vellykket, oppsummerer ansvarlig redaktør Magne Storedal i en kommentar på trykk fredag 29. desember:

- Vår lille redaksjon klarte etter mitt syn å smelte sammen Amedias og NTBs store stoffbanker til en interessant, aktuell og leseverdig avis, skriver Storedal. Han har ledet prosjektet ved siden av jobben som sjefredaktør i Romerikes Blad.

Men, «problemet» er at det ikke er så mange som leste avisen, erkjenner han:

- Samtidig må jeg være ærlig og åpen på at det vi ikke lyktes like godt med, var å gjøre Rix til et «must» blant alle Amedias abonnenter.

Storedal viser videre til den teknologiske utviklingen som bakgrunn for nedleggelsen, og de naturlige begrensinger man har i en semi-digital eAvis.

Han understreker videre at konsernet jobber med andre muligheter for å eksponere redaksjonelt innhold på tvers.

Som kjent har Amedia nå overtatt hele eierskapet til nyhetsdelen av Nettavisen

 

Powered by Labrador CMS