Snart har 50 av Amedias lokalaviser begynt med native annonser - konsernet styrker laget og satser videre

Ansetter regionale prosjektledere og kreativ produsent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det er rundt to år siden de første regionavisene i Amedia testet ut innholdsmarkedsføring. I fjor vår ble satsingen formalisert gjennom en ny enhet.

Og på dette året har «native annonser» eksplodert i de lokale mediehusene:

- Det er utrolig gøy at vi bare på ett år har nærmet oss 50 lokalaviser som ønsker å benytte seg av denne formen for merkevarebyggende annonsering. Samtidig har vi fått på plass regionale avdelinger, slik at vi er rustet til å tilby kundene våre enda mer skreddersydde native-løsninger, forteller Vibeke C. Christiansen, kommersiell innholdssjef, i en melding fra konsernet.

Der opplyser Amedia om flere viktige endringer i satsingen:

  • Enheten Amedia Native og digitale inntekter (ANDI) har blitt en del av Amedia Salg og Marked.
  • I disse tider ansetter avdeligen en kreativ produsent, som skal være med å videreutvikle nye produkter og konsepter.

Og - nylig har Amedia rigget seg med regionale prosjektledere som skal jobbe med og løfte satsingen på innholdsmarkedsføring.

De regionale native-ansvarlige er:

  • Rikke Monsen (Østfold/Follo)
  • Marielle Eriksen (Narvik)
  • Gunnar Bækkevold (Vestfold/Buskerud/Telemark)
  • Rune Johansen (Bergen/Nord-Hordaland)
  • Sara Gorgij (Romerike/Innlandet)
  • Samt NordlysLab i Tromsø
  • Jonas Lisether er videoprodusent i Oslo-team

- Med et sentralt fagmiljø i Oslo og de regionale innholdsmarkedsførings-avdelingene skal mediekonsernet sikre enda bedre løsninger for Amedias annonsører – det være seg native-artikler på print eller digitalt, skriver Amedia.

Og at lokal innholdsmarkedsføring er et satsingsområde er det ingen tvil om, slår konserndirektør Victoria C. Evelyn Schultz fast:

- Kundene ønsker uten tvil denne formen for annonsering. Sammenlignet med i fjor har vi vokst med stor fart i nye inntekter på dette området og vi opplever at veksten bare fortsetter.

Powered by Labrador CMS