Både Amedia og Schibsted har mange hester med i løpet: Her ved konsernsjef i Amedia Anders Opdahl og konsernsjef Siv Juvik Tveitnes i Schibsted Media.

Flere norske medier blant finalistene i internasjonal mediekonkurranse

Amedia, Schibsted og Aller Media er blant de norske selskapene som har nådd finalen i INMA Global Media Awards.

Publisert

INMA har offentliggjort finalistene til 2025 INMA Global Media Awards. Blant de 199 finalistene er det norske mediehus godt representert, med totalt 21 nominasjoner.

Kun India med sine 22 har flere nominasjoner.

Temaer som preger årets konkurranse er bruk av kunstig intelligens i redaksjonell innovasjon og abonnementsløsninger, faktasjekk, samfunnsnyttige kampanjer, nye lesergrupper, sport, helse og brukerinvolvering.

Konkurransen mottok 839 bidrag fra 286 medieaktører i 49 land. Prisene deles ut for 88. gang.

Nedenfor er alle kategoriene norske medier er nominert i. Innenfor kategoriene er det underkategorier for regionale og nasjonale medier. Hele listen kan du se her.

Kategori 3: Beste bruk av arrangement for å bygge en nyhetsmerkevare

Kategori 4: Beste idé for å øke leserengasjement

Kategori 5: Beste initiativ for å styrke neste generasjons lesere

Kategori 6: Beste nye videoprodukt eller funksjon

Kategori 7: Beste nye lyd-/stemmeprodukt eller funksjon

Kategori 9: Beste bruk av sosiale medier

Kategori 10: Beste nye digitale produkt

Kategori 11: Beste videreutvikling av et produkt

Kategori 12: Beste initiativ for å øke abonnementer

Kategori 13: Beste initiativ for å engasjere og beholde abonnenter

Kategori 15: Mest kreativ bruk av annonseformater

Kategori 16: Beste kommersielle produkt eller tjeneste

Kategori 17: Beste bruk av KI for intern produktivitet

Kategori 19: Beste innovasjon i redaksjonell transformasjon

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS