Konsernsjef Anders Opdahl (i midten) sammen med Morten Nilsen og Ingrid Skogrand.
Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Ny struktur i Amedia
Flere aviser får ny styreleder.
Fra 1. april skal alle avisene i Amedia være organisert på en annen måte enn før. Det skriver konsernet i en pressemelding.
Omorganiseringen innebærer at flere aviser nå får ny styreleder og blir tilknyttet en ny økonomidirektør. Det vil ikke skje noen endringer i hvem som fyller disse rollene.
Amedias norske mediehus vil fortsatt være delt inn i to linjer som ledes av konserndirektørene Morten Nilsen og Ingrid Skogrand, “Etablerte aviser” og “Utfordreraviser”.
– Den nye strukturen skal styrke konkurranseevnen, fremme samarbeid og forenkle den interne organisasjonen. Det vil gjøre mediehusene mer fleksible og bedre rustet til å møte utfordringer i et stadig mer konkurransepreget marked, sier Ingrid Skogrand.
Amedias mediehus har tidligere vært organisert i regionale enheter. Fra 1. april vil mediehusene organiseres etter størrelse, antall ansatte og antall abonnenter. Geografisk nærhet og andre relevante behov vil fortsatt være avgjørende i ny struktur.
– Samtidig skal endringene legge bedre til rette for mer samarbeid og erfaringsdeling mellom “jevnstore” aviser, noe som vil bidra til å styrke hele Amedias redaksjonelle nettverk, sier Morten Nilsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no