Konsernsjef Anders Opdahl (i midten) sammen med Amedias to nye konserndirektører for mediehus, Morten Nilsen og Ingrid Skogrand.
Konsernsjef Anders Opdahl (i midten) sammen med Morten Nilsen og Ingrid Skogrand.

Ny struktur i Amedia

Flere aviser får ny styreleder.

Publisert Sist oppdatert

Fra 1. april skal alle avisene i Amedia være organisert på en annen måte enn før. Det skriver konsernet i en pressemelding.

Omorganiseringen innebærer at flere aviser nå får ny styreleder og blir tilknyttet en ny økonomidirektør. Det vil ikke skje noen endringer i hvem som fyller disse rollene. 

Amedias norske mediehus vil fortsatt være delt inn i to linjer som ledes av konserndirektørene Morten Nilsen og Ingrid Skogrand, “Etablerte aviser” og “Utfordreraviser”. 

– Den nye strukturen skal styrke konkurranseevnen, fremme samarbeid og forenkle den interne organisasjonen. Det vil gjøre mediehusene mer fleksible og bedre rustet til å møte utfordringer i et stadig mer konkurransepreget marked, sier Ingrid Skogrand. 

Amedias mediehus har tidligere vært organisert i regionale enheter. Fra 1. april vil mediehusene organiseres etter størrelse, antall ansatte og antall abonnenter. Geografisk nærhet og andre relevante behov vil fortsatt være avgjørende i ny struktur.

– Samtidig skal endringene legge bedre til rette for mer samarbeid og erfaringsdeling mellom “jevnstore” aviser, noe som vil bidra til å styrke hele Amedias redaksjonelle nettverk, sier Morten Nilsen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS